مراکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی در خراسان رضوی ۵۰۰ درصد رشد داشته است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی گفت:مجموع هشت مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی در استان پس از آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون به ۴۸ مرکز افزایش یافته که ۵۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، افشین رحیمی افزود: توجه دولت به مهارت آموزی در این استان، انقلاب در آموزشهای فنی و حرفه‌ای وتوسعه چشمگیر در این بخش را رقم زد و بی سابقه است.

وی اضافه کرد:در کنار این موضوع با حمایت از اعطای مجوز به متقاضیان، شمار مجوزهای صادره برای فعالیت آموزشگاههای بخش غیردولتی از ۸۰۰ مورد با ۷۵ درصد رشد به هزار و ۴۰۰ مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای رسیده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: این رقم به معنای این است که طی بیش از یک و نیم سال گذشته از فعالیت دولت سیزدهم آموزشگاهها بیش از یک و نیم برابر ۴۳ سال گذشته توسعه یافته است.

رحیمی افزود: تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم هیچ مرکز آموزش فنی و مهارتی دولتی در حاشیه شهر مشهد فعالیت نداشت که با حمایتهای دولت و مشارکت خیرین یک مرکز به استعداد ۱۲ کارگاه آموزشی در مرحله نخست در حاشیه شهر راه اندازی شد که با تکمیل مرحله دوم ۱۲ کارگاه دیگر به آن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در طول ۴۳ سال گذشته از پیروزی انقلاب تعداد ۷۵ پایگاه و تیم سیار آموزشهای مهارتی در حاشیه شهرهای خراسان رضوی فعالیت داشتند که طی بیش از یک و نیم سال فعالیت دولت این شمار با ۶۰ درصد رشد بی سابقه به ۱۲۰ پایگاه افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب چند برنامه شامل تفاهمنامه مهارت آموزی در محیط واقعی کار و به تعبیری بسیج فعالان اقتصادی درعرصه توسعه و ترویج مهارت، اجرای ۲ طرح ویژه مهارت‌آموزی دانشجویان و فارغ التحصلان دانشگاهی و نیز استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ و تبصره ۱۸ قانون بودجه۱۴۰۱ در حوزه حمایت از اشتغال با اعطای تسهیلات به جد تحت پیگیری و اجراست.

کد خبر: 57557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =