پرداخت تسهیلات اشتغال و ضروری صندوق کارآفرینی امید ایلام چهار برابر شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام گفت: این صندوق امسال در مقایسه با سال گذشته چهار برابر تسهیلات اشتغال و ضروری پرداخت کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی دالوند گفت : یک هزار و ۲۳۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و ضروری با اعتباری بیش از یک هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۱ توسط این صندوق در استان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد چهار برابری داشته است.

او افزود: این تسهیلات در بخش های خدمات، کشاورزی، صنعت و رفاهی پرداخت شده و با پرداخت آن برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام یادآور شد: این صندوق طی تفاهم نامه با سایر نهادها و دستگاه ها از جمله وزارت ورزش و جوانان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان زندان ها، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سازمان جهاد کشاورزی، بنیاد برکت و ... از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴۲ فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بیش از یک هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

دالوند تاکید کرد: صندوق استان از ابتدای سال جاری با ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ توانسته است با عملکردی بسیار مناسب بیش از ۹۸ درصد اعتبار مربوطه را جذب و تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به متقاضیان معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی پرداخت کند که در این راستا تعداد ۵۱۰ فقره تسهیلات با اعتبار بیش از یک هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید استان ایلام با این عملکرد توانسته رتبه ممتازی بین صندوق های سراسر کشور همچنین در بین بانک های عامل در استان بدست بیاورد.

مدیر صندوق استان ایلام در خصوص اقدامات و خدمات صندوق استان در سفر ریاست جمهوری به استان ایلام نیز گفت: صندوق استان با تامین مالی و پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ضروری به ۸۷۲ فقره درخواست مردمی سفر ریاست محترم جمهوری پاسخ داده است.

دالوند در خصوص حمایت از کارآفرینان روستایی و مناطق محروم اظهار داشت: صندوق استان ایلام تعداد یک هزار و ۶۲۶ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بیش از یک هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی از ابتدای شروع این طرح در سال ۱۳۹۷ تاکنون پرداخت کرده که برای ۲ هزار و ۴۱۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است

وی گفت: تعداد ۱۵۲ طرح اشتغالزایی کسب و کار خرد و کوچک در سطح استان ایلام با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید با اعتبار ۷۲۲ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام افزود: صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را در حمایت مالی از جوانان تحصیل کرده و دارای مهارت، زنان خودسرپرست، نخبگان و کارآفرینان در قالب ایجاد کسب و کار خرد و کوچک با رویکرد توانمندسازی و شبکه سازی هم افزا و تکمیل زنجیره ارزش با اولویت مناطق محروم و مناطق روستایی پرداخت کرده است.

کد خبر: 57559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =