تسهیلات «تبصره ۱۶» فرصتی برای اشتغال زایی در شهرستان کهگیلویه است

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه گفت: سهم شهرستان از تسهیلات «تبصره ۱۶» فرصت مناسبی برای اشتغال است.

به گزار آتیه آنلاین به نقل از مهر، سید سلیمان کریمی با اشاره به «تبصره ۱۶ اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال زایی» در سطح شهرستان کهگیلویه گفت: با حضور دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و مؤسسات اعتباری جلسه برنامه ریزی برای فرصت‌های شغلی برگزار شد.

وی سهم شهرستان کهگیلویه از این تبصره را ۲۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان و افزود: دستگاه‌های مختلف دارای سهم جداگانه هستند.

کریمی بیان کرد: این تسهیلات خود اشتغالی تا ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی آن تا سقف ۴ میلیارد تومان به کسانی که خواهان توسعه و تکمیل کارگاه اشتغال زا باشند، پرداخت خواهد شد.

وی تسهیلات کارگاهی را مشروط عنوان کرد و گفت: به ازای هر ۳۰۰ میلیون پرداختی، برای یک نفر ایجاد شغل شده و حتماً از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار می‌شود.

کریمی با اشاره به برگزاری این کمیته در فرمانداری کهگیلویه خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد کمیته اشتغال شهرستان ظرف یک هفته آینده طرح‌هایی که قابلیت استفاده از تبصره ۱۶ را دارند ارسال کنند، تا جهت پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه با ابراز امیدواری از یک هماهنگی خوب در سطح شهرستان و استان افزود: بوجود آمدن این هماهنگی باعث می‌شود در جذب این تسهیلات نهایت تلاش و موفقیت بهتری را داشته باشیم.

وی در خصوص زمان تزریق اعتبار برای این تسهیلات گفت: بند «ب» از تبصره ۱۶ جدید است و امیدواریم با سرعت پروژه متناسب معرفی شده تا اعتبارات خوبی جذب شود.

کد خبر: 57562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =