بورس، سبزپوش به استقبال تعطیلات رفت

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «دوازدهم بهمن» با رشد اندکی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، برای دومین روز متوالی بورس تهران در هفته جاری روند صعودی را طی کرد، بر این اساس روز جاری شاخص کل بورس با ۶۷۵ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۵۵۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیارهم‌وزن نیز ۱.۴۹۴ واحد افزایش رقم ۴۸۷ هزار و ۵۳۵ واحد را ثبت کرد.

این درحالیست که شاخص کل بورس روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت، به طوریکه نماگر اصلی بازار سهام در ساعات ابتدایی معاملات تا محدوده یک میلیون و ۵۵۷ هزار واحدی صعود کرد، اما در ساعات میانی نزولی شد و تا محدوده یک میلیون و ۵۵۵ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات پایانی دوباره توانست روندی صعودی به خود بگیرد.

از سویی امروز نمادهای پتروشیمی پردیس، ملی صنایع مس ایران و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. همچنین شاخص فرابورس نیز امروز با ۱۵ واحد رشد در رقم ۲۰ هزار و ۲۵۱ واحد ایستاد و نمادهای پخش البرز، بیمه پاسارگاد و بیمه کوثر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

ارزش معاملات سهام و حق تقدم نیز با افت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز به رقم ۴.۵ میلیارد تومان رسید. از سویی حقیقی‌ها نیز ۲۰۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۶۰۸ میلیارد تومانی را در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

باید به این نکته اشاره کرد که افت ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر پنج میلیارد تومان برای بازار سهام به هیچ عنوان مناسب نیست، اما به نظر می رسد، افت امروز بیشتر به خاطر تعطیلات پیش‌رو باشد تا خروج پول‌های درشت از بازار سهام. همچنین شاید طی هفته آینده، با یکسری اخبار خوب، مثبت‌هایی در بازار سهام ایجاد شود که در صورت رشدنکردن ارزش معاملات سهام و حق تقدم به بالای هشت میلیارد تومان، این مثبت‌ها فرصت فروش تلقی خواهند شد.

کد خبر: 57564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =