خبر خوش تأمین‌اجتماعی برای کشاورزان و کارگران ساختمانی کرمانشاه

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کرمانشاه با اشاره به اینکه بیمه کشاورزان و کارگران ساختمانی کامل‌ترین نوع بیمه با پوشش حداکثری است، گفت: کشاورزان و کارگران ساختمانی می‌توانند در سامانه الکترونیک ثبت‌نام و از مزایای این بیمه‌ها برای تامین امنیت اقتصادی خود و خانواده استفاده کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، اسکندر کاکایی امروز چهارشنبه در یک نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه فجر برگزار شد، بیمه کشاورزان و کارگران ساختمانی را موجب افزایش انگیزه و جلوگیری از مهاجرت معکوس به شهر دانست و افزود: کشاورزان و کارگران ساختمانی از پرداخت ۲۰ درصد سهم دولت معاف هستند و تنها با پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه می توانند خود و خانواده‌هایشان را بیمه کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۲۵۷ هزار بیمه شده اصلی، ۷۹ هزار نفر مستمری‌بگیر، ۱۵۹ هزار بیمه شده اجباری و در مجموع ۳۹ درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارند، گفت: از دیگر سو پرداخت حقوق بازنشستگان هم اولویت اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی است و این مهم تا به امروز به صورت کامل انجام شده و تا پایان اسفند هم حقوق بازنشستگان و معوقات آنها به طور کامل پرداخت می شود.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کرمانشاه از پرداخت ۳۸۵ میلیارد تومان حقوق و مزایا، ۲ هزار و ۷۰۰ فقره وام ۱۲ میلیون تومانی و ۲۱۱ میلیارد تومان کمک هزینه‌های مختلف در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: از دیگر سو توجه به اشتغال و رونق تولید هم یکی دیگر از اولویت‌های مهم سازمان تأمین‌اجتماعی است و در این راستا ۱۹ هزار کارگاه در قالب ۳۸ صنف مختلف را در استان زیرپوشش بیمه تأمین‌اجتماعی داریم.

۳ هزار و ۴۳۳ کرمانشاهی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

کاکایی یادآور شد: این سازمان هر ماه به طور متوسط ۳۳ هزار میلیارد تومان حقوق مستمری‌بگیران را در استان پرداخت می‌کند که این موضوع کمک بزرگی به دولت است زیرا این سازمان از محل پرداخت حق بیمه و سرمایه‌گذاری‌ها حقوق را پرداخت می‌کند نه بودجه دولتی.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بیمه بیکاری به بیمه شدگان تأمین‌اجتماعی یکی از تعهدات این سازمان است که به شرطی که بیمه شده اشتغال مجدد نداشته باشد بین ۶ تا ۵۰ ماه می‌تواند از این کمک استفاده کند، افزود: شرط پرداخت بیمه بیکاری این است که بیمه شده، غیر ارادی از کار، بیکار شده باشد و کمک‌های کوتاه مدت (بیمه بیکاری) این سازمان در استان کرمانشاه در حال حاضر شامل سه هزار و ۴۳۳ نفر شده است و این افراد ماهیانه مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

ارایه خدمات درمانی به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود؛ همچنین از ارایه ۱۰۰ درصدی الکترونیکی خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی کرمانشاه مانند نسخه نویسی و نسخه پیچی و پرونده درمانی الکترونیکی خبر داد و گفت: تمام خدمات درمانی اعم از پذیرش و تشکیل پرونده برای بیماران بستری و سرپایی در مراکز درمانی، ویزیت مطب‌های پزشکی طرف قرار داد و خارج از آن و دریافت دارو به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی برای بیمه شدگان تأمین‌اجتماعی در کرمانشاه انجام می شود و دفترچه کاغذی برای اخذ خدمات درمانی این بیمه در استان کاملا حذف شده است.

سامانه ۱۴۲۰ تأمین‌اجتماعی پاسخگو سولات بیمه شدگان است

مدیرکل بیمه تأمین‌اجتماعی استان کرمانشاه همچنین یکی از مهمترین اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی را راه اندازی سامانه ۱۴۲۰ عنوان کرد و بیان داشت: این سامانه ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان و مراجعه کنندگان به بیمه تأمین‌اجتماعی است.

کاکایی افزود: بیمه شدگان از طریق این سامانه با استفاده از گوشی همراه با شماره گیری #۱۴۲۰*۴* کدملی خود را ارسال کنند و ظرف چندثانیه از سوابق بیمه، اعتبار بیمه درمانی و دیگر مزایای بیمه تأمین‌اجتماعی خبردار شوند.

پرداخت حقوق و مستمری به بیش از ۱۳۵ هزار نفر در استان

به گفته وی تأمین‌اجتماعی کرمانشاه ۲۵۷ هزار بیمه شده اصلی و با احتساب افراد تحت تکفل حدود ۷۶۷ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را که معادل ۳۹ درصد است، زیرپوشش دارد؛ همچنین تأمین‌اجتماعی استان کرمانشاه ۱۸ هزار و ۲۵۰ کارگاه، فروشگاه و کارخانه بزرگ و کوچک را تحت حمایت دارد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کرمانشاه همچنین بیان داشت: این سازمان ماهیانه به ۷۹ هزار نفر مستمری‌بگیری اصلی با احتساب افراد تحت تکفل به بیش از ۱۳۵ هزار نفر حقوق بازنشستگی پرداخت می کند.

وی در پایان گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی اموراتی مانند پرداخت حق از کار افتادگی، بازنشستگی، هزینه کفن و دفن، بیمه بیکاری و پرداخت هزینه‌های درمانی، کمک هزینه‌های بارداری و دیگر خدمات را ارایه می دهد.

اداره کل تأمین‌اجتماعی استان کرمانشاه ۴۱۰ پرسنل، ۱۸ شعبه، ۶ کارگزاری و ۲ شعبه اقماری دارد.

کد خبر: 57569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =