پوشش بیمه‌ درمانی جمعیت کشور دستاورد ارزشمندی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی و صددرصد مردم نیز از پوشش بیمه‌های درمانی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، میرهاشم موسوی عصر امروز (دوازدهم بهمن ماه) در آیین تکریم بازنشستگان و مستمری‌بگیران منتخب کشوری بیان کرد: در پیش از انقلاب از جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور تنها ۲۰ درصد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند و امروز ایجاد پوشش بیمه‌ای برای بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور دستاورد ارزشمندی است.

او افزود: تنها نزدیک هفت میلیون نفر از جمعیت کشور فاقد بیمه درمانی بودند که در دولت حاضر بستر پوشش بیمه‌ای این عزیزان فراهم شد و در حال‌حاضر کل جمعیت کشور دارای بیمه درمانی هستند.

موسوی افزود: پیش از انقلاب حدود ۲۰ مرکز درمانی تخصصی در کشور وجود داشت و امروز به پشتوانه سرمایه‌های بیمه‌پردازان و همچنین رویکردهای سلامت و توسعه‌محور، بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی تخصصی، بیمارستان و کلینیک‌های مجهز در سراسر کشور مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به افزایش امید به زندگی از ۵۵ سال به بیش از ۷۵ سال گفت: این عدد مرهون زحمات، فداکاری‌ها و رویکردهای بهداشتی – درمانی و رفاه محور نظام جمهوری اسلامی است.

موسوی با اشاره به اینکه بازنشستگان گنجینه‌ای از تجارب ارزشمند هستند، تاکید کرد: باید از تجارب، علم و تخصص بازنشستگان که حاصل ۳۰ سال خدمت مسئولانه در سازمان است، استفاده کنیم و از آنها درس بیاموزیم و مهم‌تر اینکه آنها را تکریم کنیم و در سایه این رفتار عملی ما، قطعا شاغلان و تولیدکنندگان امروز انگیزه‌مند به تولید و فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اولویت‌بخشی به بیمه درمانی بازنشستگان را یکی از اقدامات مورد تاکید وزیر رفاه خواند و افزود: تاکید وزیر کار بر درمان بازنشستگان بود و به همین جهت بحث بیمه تکمیلی این عزیزان از از روزهای آغازین خدمتم در سازمان تامین‌اجتماعی به جد پیگیری کردیم و امروز خوشبختانه این موضوع حل شده است.

وی افزود: ممکن است کم و کاستی‌هایی وجود داشته باشد اما خوشبختانه ۸۸ هزار میلیاد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ تسویه شد و همچنان تلاش در جهت پرداخت به موقع مستمری‌ها نیز ادامه داد که تاخیری در پرداخت ها صورت نگیرد.

موسوی برگزاری طرح کرامت رضوی را یکی دیگر از اقدامات خوب تامین اجتماعی خواند و افزود: تاکنون ۲۳ هزار نفر از بازنشستگان به مشهد اعزام شده‌اند و سازمان برای تامین منابع اعزام تا ۱۰۰ نفر از بازنشستگان نیز اعلام آمادگی می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: پیش‌تر تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان پرداخت می‌شد و امروز ۱۲ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

او تاکید کرد: تورم در کشور بالاست و در دولت حاضر و مدیریت‌ جدید شاهد بالاترین افزایش درصد حقوقی بازنشستگان بودیم و از این پس نیز هرآنچه که در توان داشته باشیم برای خدمت به این عزیزان به کار خواهیم بست.

موسوی با اشاره به تورم سبقت گرفته از سطح درآمدها گفت: تورم متغیری است که تمام حوزه‌ها و گروه‌های مختلف از جمله تولیدکننده، کارگر، بازنشسته را تحت تاثیر قرار می دهد. سازمان تامین اجتماعی تنها بر اساس محاسبات بیمه‌ای، منابع و مصارف خود را مدیریت می کند و به همین جهت فراتر و خارج از چارچوب مشخص نمی‌تواند عمل کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پاسداری و صیانت از اموال را عمده ترین وظیفه سازمان تامین اجتماعی خواند و افزود: به‌رغم چالش‌ها و بحران‌های پیش‌رو، تمام عزم و همت خود را برای اجرای مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی به کار گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، پایان‌بخش آیین تکریم از بازنشستگان و مستمری بگیران منتخب سازمان تامین اجتماعی با اهداء لوح، تندیس و هدیه به بازنشستگان منتخب کشوری بود.

کد خبر: 57570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =