دستمزد بازنشستگان باید بر اساس تورم تعیین شود

رئیس کانون عالی کارگران بازنشستگان کشوری گفت: دستمزد بازنشستگان طبق قانون باید بر اساس تورم تعیین شود.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، محمد اسدی امروز ( دوازهم بهمن ماه ) در آیین تکریم آیین تکریم از بازنشستگان و مستمری‌بگیران منتخب کشوری سازمان تامین‌اجتماعی با تاکید بر تقاضای بازنشستگان در خصوص افزایش حقوق متناسب با تورم در کشور، افزود: طبق قانون افزایش حقوق بازنشستگان باید برابر با تورم جاری اعلامی از سوی بانک مرکزی باشد بنابراین اگر در صدد اجرای عدالت هستیم باید دستمزدها بر اساس تورم تعیین شوند.

او تاکید کرد: دولت و مجلس به سازمان تامین اجتماعی همواره به سازمان تامین اجتماعی نگاه سودجویانه داشته اند و باید این نگاه تغییر کند. هرجا که صحبت از تقسیم بودجه است تامین اجتماعی نادیده گرفته می‌شود و بسیار تاسف برانگیز است.

اسدی با ابراز انتقاد از عدم پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان افزود: بدهی جاری دولت که ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان است پرداخت نشده و با این وصف متاسفانه در بودجه سال آینده، حتی یک ریال سهم طلب‌های سازمان تامین اجتماعی نیز پیش‌بینی نشده است.

او ادامه داد: مساله ای که بازنشستگان نسبت به آن گله‌مند هستند این است که چرا باید بازنشستگان صندوق تامین‌اجتماعی ۶۰ درصد آنها، حقوق حداقل و پایین تر از ۶ میلیون تومان دریافت کنند در حالی که بازنشستگان دیگر صندوق‌ها تنها دو درصد آنها حداقل بگیر هستند. باید این رویه اصلاح شود که عزیزان بازنشسته در شرایط سخت کنونی دچار مصایب مضاعف نشوند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشستگان کشوری در ادامه گفت: تقاضای ما از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این است که ۲۵ درصد معوقه اجرای طرح همسان سازی حقوق را که مبلغ چشمگیری نیز نمی‌شود را به بازنشستگان پرداخت شود چرا که این حق الناس است. پیشنهاد می‌شود که احکام آنها صادر شود و در سال آینده نسبت به پرداخت آنها اقدام متقتضی صورت گیرد.

اسدی درصد افزایش خوب حقوق ها را یکی از اقدامات ارزشمند سازمان خواند و افزود: از زمانی که ۳۸ درصد افزایش حقوق نهایی شد حق عائله‌مندی دولتی‌ها افزایش پیدا کرد اما برای بازنشستگان اکنون اعمال نشده و تقاضا داریم که از مهرماه سال جاری محاسبه و پرداخت شود.

او تاکید کرد: اموال تامین اجتماعی خط قرمز ماست و ما تا پای جان برای حفظ و نگهداشت آنها تلاش می‌کنیم و در مقابل هیچ دستگاهی کوتاه نمی‌آییم.

اسدی اضافه کرد: اخیرا شنیده شد که بانک رفاه با ۹۸ درصد سهم سازمان تامینا جتماعی متاسفانه صحبت از واگذاری آن می شود. مخالفت خود را صریحا اعلام می کنیم و اگر بنا بر واگذاری است بازنشستگان برای خرید سهام آن علام آمادگی می کنند.

این مقام مسئول کشوری در امور بازنشستگان محاسبه سود بدهی دولت به تامین اجتماعی اعلام کرد و افزود: حتی تا دیوان عدالت این مساله را مورد پیگیری قضایی قرار دادیم و عدم لحاظ کردن این مساله ظلم به مجموعه کارگران و بازنشستگان است.

اسدی با ابراز سپاس از تداوم اجرای طرح کرامت رضوی گفت: قرار است تا پایان سال ۳۰ هزار بازنشسته دیگر به مشهد اعزام شوند، بنابراین جا دارد که از افزایش تعداد نفرات اعزامی و همچنین ارتقاء مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه قدردانی ‌کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، آیین تکریم از بازنشستگان و مستمری‌بگیران منتخب کشوری سازمان تامین‌اجتماعی با حضور وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان امروز( دوازدهم بهمن ماه) در محل سالن نگین غرب تهران برگزار شد.

دستمزد بازنشستگان باید بر اساس تورم تعیین شود

کد خبر: 57571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =