آغاز نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و زیمبابوه

نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه به میزبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار امروز در افتتاحیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه، گفت:‌ این اجلاس بستر توسعه همکاری‌های اقتصادی و ارتقای سطح تبادلات تجاری دو کشور را فراهم می‌کند.

او همچنین افزود: در جلسات قبلی دو طرف، متن‌های پیشنهادی برای تفاهم‌نامه‌های همکاری مبادله شد.

فروزان با بیان اینکه روابط سیاسی دو کشور تاریخی و راهبردی است و لازم است سطح همکاری‌های اقتصادی نیز افزایش یابد، اضافه کرد: زمینه‌های متعدد همکاری بین دو کشور وجود دارد و در این اجلاس تلاش می‌کنیم این حوزه‌ها را عملیاتی کنیم.

موپزنی، مدیرکل آفریقا، آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری زیمبابوه در این نشست با تقدیر از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران گفت: این میزبانی نشان‌دهنده تمایل بالای جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری با زیمبابوه است.

او گفت: نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور می‌تواند فرصتی برای شناخت زمینه‌های مغفول در همکاری‌های تجاری باشد.

مدیرکل آفریقا، آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری زیمبابوه بیان کرد: سلامت، آموزش، معادن و کشاورزی از مهم‌ترین راهبردهای و اولویت‌های ما برای همکاری با ایران است.

کد خبر: 57577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =