اشتغال با وجود دانش‌افزایی ایجاد می‌شود

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر آموزش‌های متناسب با ظرفیت‌ها، فعال‌سازی مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای، هنرستان‌ها و مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی تأکید کرد و گفت: اگر دانش‌افزایی وجود داشته باشد، اشتغال که پیش‌درآمد ازدواج و مسکن است نیز ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، مرتضوی که در دومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به منظور بازدید و افتتاح چند طرح اشتغال‌زایی امروز، پنج‌شنبه سیزدهم بهمن‌ماه به کرمانشاه سفر کرده است، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه افزود: همه باید آستین همت را بالا زده و نسبت به رفع مشکلات مختلف استان‌ها گام برداریم.

او با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهوری به کرمانشاه تصمیمات خوبی برای این استان اتخاذ شد، افزود: باید تلاش کرد نرخ بیکاری در استان کرمانشاه را در یک بازه زمانی چندساله کاهش دهیم.

وزیر کار ادامه داد: باید نرخ بیکاری کرمانشاه در یک بازه زمانی کاهش یابد و هدف از سفرهای استانی رئیس‌جمهور علاوه بر دیدار با مردم، ایجاد توازن در حوزه‌های مختلف استان‌های سراسر کشور است.

بیکاری بالا در کرمانشاه شایسته نیست

آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه در این دیدار گفت: کرمانشاه استان تلاش و مجاهدت است و شایسته نیست میزان بیکاری در آن بالا باشد.

او افزود: برخی مشکلات این استان حدود ۱۵ سال است که مرتفع نشده است و همه وظیفه دارند برای حل این مشکلات نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.

امام‌جمعه کرمانشاه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان باید حول سه محور مسکن، شغل و ازدواج برای جوانان باشد تا جوانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود بلافاصله سرکار رفته و تشکیل خانواده دهد.

آیت‌الله علما تأکید کرد: استان کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی فعال کشور است که با داشتن مرزهای پررونق نباید آمار بیکاری در آن بالا باشد.

کد خبر: 57578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =