رونمایی از دو کتاب در بانک توسعه تعاون

در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست و رییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون، از دو کتاب رونمایی شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه خبری توسعه تعاون، مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین رونمایی از دو کتاب «تجربه آسیایی تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط» و «راهنمای کاربردی مقررات احتیاطی در بانک‌ها» گفت: عرصه علمی تعاون عرصه فعالیت مجاهدانه است و هر اقدام در راستای پیشرفت در مسائل علمی و اجرایی تعاون بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

وی افزود: آموزش از عوامل پیشرو جهت پیشرفت اقتصادی کشور محسوب می‌شود و توجه به شیوه‌های نوین آموزشی و نوآوری و خلاقیت در آموزش و پرهیز از روش‌های اشتباه می‌تواند در اثربخشی دوره‌های آموزشی موثر واقع شود.

محمد شیخ‌حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: در آستانه دهه‌فجر دو کتاب تخصصی حوزه اقتصادی و بانکی با بهره‌گیری از دانش فنی و تخصصی و ضمنی کارکنان بانک توسعه تعاون و حمایت این بانک رونمایی می‌شود که این دو کتاب برای فعالان حوزه بانکی و اقتصادی قطعا مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

این مقام بانکی بیان کرد: سرمایه انسانی پیشران اصلی در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی به حساب می‌آید و آموزش سرمایه انسانی به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در بهره‌وری سرمایه انسانی است.

وی افزود: در بانک توسعه تعاون، برنامه‌های آموزش با تاکید بر آموزش‌های کاربردی و مهارتی در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان صف و ستاد به اجرا در آمده است و تلاش شده است که آموزش‌های خدمات تخصصی و عمومی بانکی به صورت حضوری و به صورت منطقه‌ای با حضور در استان‌ها نیز برگزار شود.

شیخ‌حسینی اضافه کرد: برنامه‌های اثربخش آموزش در حوزه خدمات تخصصی اوراق گام و صدور اعتبار اسنادی صورت پذیرفته است که دستاوردهای مناسبی در حوزه عملکردی بانک در این حوزه‌ها حاصل شده است.

سرپرست بانک توسعه تعاون تاکید کرد: در حوزه پژوهش نیز فعالیت‌ها و اقدامات متعددی انجام شده است که با رویکرد کاربردی و حل مسائل بانک بوده است.

کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون گفت: مسیر تحول و بالندگی بانک‌ها آموزش هدفمند و حرفه‌ای و پژوهش مبتنی بر مساله و کاربرد است.

وی افزود: یکی از سازوکارهای آموزش هدفمند، کیفی وحرفه‌ای مدیریت دانش و تجربیات صاحبان دانش و تجربیات برون و درون‌سازمانی است.

میرزاخانی گفت: مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با اعتقاد به فلسفه فکری، مدیریت دانش و تجربایت درون و برون‌سازمانی را به عنوان یک راهبرد پیش‌بینی و در هر دو حوزه در سال‌های اخیر محصولات آموزشی را تولید و به اشتراک گذاشته است.

کتاب تجربه آسیایی تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط: نقش اعتبارسنجی (رتبه بندی اعتباری) و تضمین اعتبار با کوشش فرهاد تقی‌زاده حصاری استاد اقتصاد دانشگاه توکا ژاپن و با حمایت مالی مرکز آموزش و پژوهش بانک چاپ شده است که دارای نمونه‌های عملی از تامین مالی، تضمین اعتبار و رتبه‌بندی اعتباری کسب و کارها و تجارب کشورهای آسیایی است.

کتاب راهنمای کاربردی مقررات احتیاطی در بانک‌ها نوشته محمد ذوالفقاری معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور مالی و پشتیبانی، رویا رحمانی رییس اداره کل حسابرسی داخلی و حمید فلاحتی معاون این اداره کل است که تمرکز اصلی در مقررات احتیاطی، مدیریت انواع ریسک‌های پیش روی بانک‌ها و آشنایی با روش‌های کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری دولتی، گشایش بیشتر در فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی کشور است.

در این مراسم سید باقر فتاحی رییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون، روح‌الله ابوجعفری مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد نادعلی مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی، رضا قاسم‌پور مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی ایرانیان، معاونین مدیرعامل، مدیران ارشد ستادی بانک و شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و همچنین مولفین این دو اثر حضور داشتند.

کد خبر: 57620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =