بورس باز هم ریخت

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «شانزدهم بهمن» با ریزش بیش از ۱۷ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در داد و ستدهای امروز بازار سهام و بعد از انتشار دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت که در آن به عرضه خودرو در بورس کالا اشاره نشده بود، بورس روند نزولی را طی کرد، به طوریکه امروز، شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۵۹ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷.۴۰۵ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۸۰ هزار و ۱۵۲ واحد ایستاد.

همچنین امروز نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. از سویی شاخص فرابورس نیز ۲۱۳ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۰ هزار و ۳۷ واحد ایستاد. نمادهای بیمه پاسارگاد و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که در داد و ستدهای امروز، با رشد ۹۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته، ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۴ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۹۵۳ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۴۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی روی تابلوهای بورس همچنان شرایط زیاد مطلوب نیست و امروز نیز ارزش معاملات با وجود رشد به نسبت خوب، همچنان زیر ۶ میلیارد تومان بود. همچنین دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو هم برخلاف تمام جوسازی‌ها برای بازار سهام اصلا جالب نبود و باعث شد بورس روند نزولی قابل توجهی را طی کند. حال باید دید که تا انتهای هفته آیا این روند نزولی ادامه خواهد داشت یا اینکه می‌توان امیدوار بود، بورس تغییر فاز دهد.

کد خبر: 57624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =