ادامه روند نزولی بورس تهران

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «هفدهم بهمن» با کاهش بیش از دو هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بازار سهام برای دومین روز متوالی در هفته جاری نزولی شد، به طوریکه امروز شاخص کل بورس با ۲.۳۱۹ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با کاهشی ۳.۹۱۶ واحدی رقم ۴۷۶ هزار و ۲۵۱ واحد را ثبت کرد.

همچنین نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی روز جاری شاخص فرابورس هم با ۱۱۷واحد کاهش در رقم ۱۹ هزار و ۹۲۰ واحد ایستاد و نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمرآریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که امروز با افت ۱.۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۳ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۶۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۱۷ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. از سویی بازار سهام هنوز به ارزش معاملات ۶ هزار میلیارد تومانی عادت نکرده بود که باز هم حجم معاملات در ادامه روند کاهشی خودش به زیر ۵ هزار میلیارد تومان رسید که این اتفاق خوبی برای بازار سهام نیست.

در این شرایط نماد ایران‌خودرو که به خاطر مجمع بسته بود، نماد سایپا را نیز هم تعلیق کردند تا شاید بدون جو منفی حاصل از معاملات، این دو خودروساز بورس بتواند کمی آرام بگیرد و به نظر تا حدودی هم این راهکار با موفقیت همراه شد، هرچند که این یک راه حل موقت است و نمی توان برای مدت زیادی دوام داشته باشد.

کد خبر: 57661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =