۲۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های مستقیم، مربوط به زنان است

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، ۲۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های مستقیم تامین اجتماعی را مربوط به زنان اعلام کرد

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نخستین آیین نکوداشت مقام زن و تجلیل از زنان کارگر گروه شستا که امروز در محل سالن همایش‌های گروه کشتیرانی برگزار شد، با تاکید بر رسوخ ناپذیر بودن ایمان زنان ایران، گفت: دلیل این رسوخ ناپذیر بودن در روایتی از حضرت علی آمده است. به فرموده ایشان کسانی که محبت اهل بیت در دلشان رسوخ کرده باشد، ایمانشان از کوه احد استوارتر است.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمن تا بن دندان مسلح از همه ابزارهای نفوذ و امپراطوری رسانه استفاده کرد تا هویتی که جمهوری اسلامی به زنان ما داده است را بگیرد، به دلیل ایمان زنان موفق نشد. زنان سرزمین ما به ایمان مسلح هستند و مثل کوه استوارند.

موسوی بیان کرد: اگر کسی این محبت را نداشته باشد؛ حضرت علی می‌فرماید ایمانش مثل نمکی است که در آب حل می‌شود.

وی اضافه کرد: زنان ما همان کسانی هستند که در کنار خانواده، تربیت فرزندانشان را به عهده دارند و با این هویت و ایمان، ایفای نقش می‌کنند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در انقلاب اسلامی هم زنان حضور فعال داشتند. وقتی حضرت امام از پاریس پیام می‌دهد که زنان باید دوشادوش مردان به صفوف راهپیمایی بپیوندند، زنان به میدان می‌آیند. مردان و زنان ما در این انقلاب نقش مشابه داشتند.

وی افزود: زنان بعد از انقلاب در بخش‌های مختلف حضور یافتند. در جنگ حضورشان ملموس بود. از دامن همین زنان، شیرمردانی به عرصه آمدند که مقابل زیاده خواهی‌ها در اعصار مختلف ایستادند.

موسوی بیان کرد: زنان در سازندگی و علم و دانش حضور فعال داشتند. عمده زنان شاغل در شستا، زنان تحصیلکرده لیسانس و فوق لیسانس به بالا هستند.

وی یادآور شد: زنان حضور فعال در عرصه تولید دارند. در فشارهای مختلف، با ایمانی که وصل به محبت اهل بیت و حضرت زهرا است، مثل کوه احد ایستاده‌اند. این نقش را در حکمرانی زنان باید برجسته کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ملاقات با مادر شهید امیراحمدی از کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر و پرسنل تامین اجتماعی، این زن را مثل کوه توصیف کرد و افزود: این خانواده گفتند شهید ما فدای یک تار موی حضرت آقا و این ایمان است.

وی ادامه داد: در این ایام خیلی تلاش کردند اما پاسخ دندان شکنی از زنان ایرانی دریافت کرده و عقب نشینی کردند. در آینده هم عقب نشینی خواهند کرد.

موسوی تاکید کرد: این نقش و جایگاهی است که ما در جمهوری اسلامی به آن مفتخر هستیم. جمهوری اسلامی نگاه متحجرانه به زن را قبول ندارد و نگاه بی‌هویت غرب گرایانه را هم قبول ندارد.

وی یادآور شد: نگاه جمهوری اسلامی، نگاهی است که الگویش الگوی مجسم و زنده‌ای در تاریخ اسلام است و در وجود نازنین حضرت زهرا رقم خورده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: زن در ایران در همه عرصه‌ها حضور دارد و باید از این مقام تجلیل کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ما باید تلاش کنیم مقام زن را به معنای واقعی در جایگاه خود مستقر کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: همه ما بتوانیم این تکلیف را که بر دوشمان است، به نحو احسن انجام دهیم.

موسوی تاکید کرد: باید برای حضور زنان پرافتخار و موفق‌مان در عرصه‌های مختلف با حفظ هویت خانوده و تعالی که در این عرصه به عنوان محور اصلی برای فعالیت زنان مطرح است، تلاش کنیم.

وی گفت: حفظ حضور زن در خانواده وظیفه سیاستگزاران و کسانی است که مسئولیتی به عهده دارند.

مدیرعامل تامین اجتماعی یادآور شد: دشمن ماموریتی دارد و می‌داند اگر هویت زن را از او بگیرد، در بقیه زمینه‌ها موفق خواهند شد. باید به نقش زن در محور خانواده توجه کنیم و شرایط را برای ورود به عرصه‌های مختلف فراهم کنیم.

وی افزود: طرح‌هایی را برای فراهم کردن آسایش و امنیت زنان ایرانی، زنان خانه‌دار و کسانی که به هر صورت باید آینده و آسایششان بیشتر مورد توجه قرا ر گیرد، فراهم کرده‌ایم.

موسوی ادامه داد: پوشش بیمه فراگیر خانوده ایرانی را با تاکید رییس جمهور محترم در این زمینه، ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: باید به استفاده از ظرفیت زنان در بخش‌های مختلف تامین اجتماعی و شستا بیشتر توجه کنیم.

مدیرعامل تامین اجتماعی از انتصاب یک زن به‌عنوان مدیرهلدینگ سلامت برای اولین بار خبرداد و گفت: یک بانوی پرافتخار که مشاور زنان ما و متخصص زنان و زایمان بود را در این سمت منصوب کردم. تلاش می‌کنیم با شناسایی ظرفیت‌های موجود از حضور زنان بیش از پیش استفاده شود.

کد خبر: 57681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =