ایران به مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی سازمان بین‌المللی کار پیوست

ایران در جلسه‌ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیرکل سازمان بین‌المللی کار (ILO) به صورت ویدئو کنفرانس به مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی پیوست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر روز سه‌شنبه در آیین امضای مقاوله‌نامه با حضور «گیلبرت اف هانگبو» دبیرکل سازمان بین المللی کار (ILO) به صورت ویدئوکنفرانسی گفت: در چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه فجر، نظام جمهوری اسلامی به مقاوله نامه ایمنی و بهداشتی شغلی پیوست.

او افزود: به تاسی از اصول ارزش‌های اسلامی و با تکیه بر تمدن اسلامی، ضمن همکاری با جوامع بین المللی در جهت گسترش صلاح و ثبات و در مقابله با زورگویی ایستاده‌ایم.

وزیر کار بیان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی در جهانی که بعضی از قدرت‌ها می‌کوشند منافع خود را بر ملت‌ها تحریم کنند، به الگویی آزادی تبدیل شده‌ایم.

مرتضوی با اشاره به اینکه به دنبال هم‌زیستی و فرصت‌های اقتصادی و فرهنگی برای مشارکت و تعامل با بازیگران بین‌المللی به صورت برد- برد هستیم گفت: خوشحالم که فرایندهای قانونی این لایحه مقاوله نامه در آبان ماه سال ۱۴۰۰ در مراحل پایان بررسی در کمیسیون تخصصی قرار گرفت و در سطح ملی قرار می گیرد.

او اضافه کرد: طبق مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، سالانه حوادث شغلی اعلام می شود. در کشورمان شیوه‌نامه ثبت گزارش حوادث منطبق با استانداردها در زمینه حوادث شغلی محقق شده و این سند به عنوان دستورالعمل به ثبت رسیده و عملیاتی شده است.

وزیر کار از کاهش ۱۵ درصدی نرخ آسیب های شغلی خبر داد و گفت: در مسیر ارتقای فرهنگ ایمنی روند کاهشی آسیب شغلی در سال های اخیر استمرار دارد.

مرتضوی گفت: بر اساس آمارها در پایان ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۱۷ درصدی در فوت کارگران هستیم این در حالیست که بعضی از قدرت ها از ورود فناوری ها به کشورمان جلوگیری کرده اند و با ترورسیم ایمنی جان کارگران را به خطر انداختند.

او همچنین ادامه داد: تصویب ایین نامه های این مقاوله نامه برای حمایت از نیروی کار در دستور کار قرار دارد استفاده از ظرفیت تشکل های کارگری و کارفرمایی در ایمنی ضروری است.

وزیر کار ابراز امیدواری کرد: سازمان جهانی کار اقدام موثری در راستای روشنگری و رفع تحریم ها در برخورداری کارگران از فرصت کار ایمنی به عمل بیاورد.

کد خبر: 57695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =