بورش بالاخره مثبت شد

 بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «هجدم بهمن» با رشد بیش از ۱۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، برای اولین روز بورس تهران در هفته جاری روند صعودی را طی کرد، به طوریکه روز جاری شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۶۵۲ واحد افزایش تا رقم یک میلیون ۵۵۶ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۸.۲۱۰ واحد صعود رقم ۴۸۴ هزار و ۴۶۰ واحد را ثبت کرد.

از سوی امروز نمادهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. همچنین شاخص فرابورس نیز امروز با ۲۹۱ واحد افزایش به کانال ۲۰ هزار واحد برگشت و رقم ۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد را ثبت کرد و نمادهای پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین پول حقیقی به گروه خودرو و ساخت قطعات و همچنین سیمان، آهک و گچ بود و بیشترین خروج پول حقیقی نیز از بانک‌ها و موسسات اعتباری و محصولات شیمیایی بود.

این درحالیست که بدون تغییر نسبت به دیروز، امروز هم ارزش معاملات سهام و حق تقدم روی رقم ۴.۳ هزار میلیارد تومان ماند و حقیقی‌ها نیز تراز منفی ۱۶۵ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم و تراز مثبت ۶۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

از سویی هرچند امروز اکثر سهم‌های بازار روز خوبی رو پشت سر گذاشتند و سبز بودند، ولی همچنان روی تابلوها فاصله زیادی تا شرایط خوب وجود دارد. همچنین امروز اخبار جدیدی از فروش خودرو در بورس کالا بیرون آمد و طبق آخرین تصمیمات، دولت و مجلس تصمیم گرفتند ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت پایه و قیمت رقابتی خودرو را به حساب خزانه واریز کنند. البته این اخبار همچنان با ابهاماتی روبرو است و هیجکدام تصویب نهایی نشده است.

کد خبر: 57698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =