حذف شرط آورده ۴۰ میلیونی مددجویان در طرح نهضت ملی مسکن پیگیری می‌شود

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه در مرداد ماه سال جاری وزارت راه به ادارات کل خود در استان‌ها ابلاغیه‌ای مبنی بر حذف آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به عنوان پیش‌شرط تخصیص پروژه در نهضت ملی مسکن صادر کرد، گفت: به دلیل عدم عملیاتی شدن صد درصدی این بخشنامه در استان‌ها، مراتب این اقدام همواره مورد تأکید بوده و از طریق مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی مجدانه در حال پیگیری هستیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمود توکلی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: طبق آخرین آمارها، حدود ۱۰۶ هزار خانوار چهار استعلام آنها سبز شده و مستحق استفاده از طرح نهضت ملی مسکن هستند و عملا با توجه به ابلاغیه پیش گفته باید به آنها پروژه تخصیص داده شود.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اظهار کرد: روال طرح نهضت ملی مسکن این است که پس از ثبت‌نام و احراز شرایط و استحقاق، افراد وارد مرحله افتتاح حساب خواهند شد، وجوه لازم برای پروژه باید به همان حساب واریز و جهت اجرای پروژه هزینه شود. در این مرحله باید تخصیص پروژه صورت گیرد که برای انجام آن باید ۴۰ میلیون تومان به عنوان پیش‌شرط تخصیص پروژه از سوی افراد واریز شود. اما با مساعدت راه و شهرسازی در دوره وزارت اسبق قرار شد ۴۰ میلیون تومان عملا به عنوان پیش‌شرط تخصیص پروژه محسوب نشود. به این معنی که این رقم در مراحل بعدی پرداخت و متناسب با درصد پیشرفت فیزیکی پروژه تقسیم شود.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد یادآور شد: برای عملیاتی‌شدن کامل این ابلاغیه در حال برگزاری جلساتی به صورت هفتگی با مدیران وزارت راه و شهرسازی هستیم تا شاهد رفع مشکل خانواده‌های تحت حمایت این نهاد باشیم.

توکلی در پاسخ به این سوال که «هزینه تمام شده این واحدهای مسکونی برای مددجویان چقدر برآورد شده است؟ »، اضافه کرد: یکی از تفاوت‌های این طرح با طرح مسکن مهر این است که در نهضت ملی مسکن قیمت ثابت از سوی متولی اصلی طرح (وزارت راه و شهرسازی) اعلام نشده و فعلا مبنای کار هزینه به روز اجرای پروژه بوده که قطعاً تابع شاخص‌های اقتصادی خواهد بود. البته جزئیات پاسخ کامل این مسئله از سوی همکاران وزارت راه و شهرسازی قابل تبیین است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «برای پرداختی‌های طرح نهضت ملی مسکن کمیته امداد چه حمایتی از مددجویان خواهد کرد؟»، توضیح داد: امداد در هر طرح روستایی یا شهری برای پروژه خرید یا احداث مسکن مدل مالی مشخصی طراحی می‌کند. این مدل مالی شامل آورده مالی متقاضی، مساعدت بلاعوض امداد، مساعدت بستگان، مساعدت مشارکت مردمی و خیرین، منابع مورد تفاهم با سایر دستگاه‌های اجرایی، تسهیلات بانک‌های بیرونی و تسهیلات قرض‌الحسنه امداد است.

توکلی تاکید کرد: طی چهار سال آینده کمیته امداد براساس سرانه خدمات مسکن که به صورت ابلاغیه‌های سالیانه است کمک خواهد کرد.

کد خبر: 57730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 37
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      8 3
      ماها چی که نمیتونیم آورده بدیم دهک سوم هستیم ولی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی نیستیم لطفا کاری کنید 😭
    • سالار IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      14 4
      با سلام من یه مدد جو کمیته امداد هستم ۴۰ملیون واریز کردم حالا عفو خورده چکار باید بکنم ممنون
    • نسرین IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      9 2
      با سلام من تحت پوشش کمیته امداد شهرستان فلاورجان استان اصفهان هستم و مبلغ اولیه را ندارم که واریز کنم کمیته امداد فلاورجان بهم گفتن هیچ بخشنامه ای نیومده که مبلغ اولیه معاف بشی و اگه پرداخت نکنی حذف میشی خواهش میکنم شما رسیدگی کنید توروخدا که من حذف نشم الان پیام دوم واریز هم برام اومده ولی ندارم که پرداخت کنم
    • امیر اقا مهدور IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      5 2
      پس چرادوبارازماپول گرفتندیعنی۸۰میلیون تومان ومیگن منزل۳سال دیگه.این کل دارایی منه که البته ۱۰تومنش هم وام بوده بقیش رو از کجا بیارم و این ۳سال کجا زندگی کنم.دیگه پول پیش خونه هم ندارمو ۷۰درصدازکارافتادگی دارم.خانمم سرپرست محسوب می‌شود.