بازنشستگان برخی استان‌ها به قم و شیراز اعزام می‌شوند

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در راستای اجرای طرح کرامت رضوی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به امکان زیارتی در قم و شیراز اعزام می‌شوند.

محسن تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: به همین منظور تمهیداتی ویژه‌ای برای سفر زیارتی و معنوی بازنشستگان این استان‌ها در شهرهای قم و شیراز اندیشیده شده است.

او ادامه داد: زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در استان قم و زیارت شاهچراغ (ع) در استان فارس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بازنشستگان سه استان خراسن رضوی، شمالی و جنوبی است.

تقیانی اضافه کرد: در راستای طرح کرامت رضوی زمینه زیارت امام هشتم (ع) و تشرف به مشهد مقدس برای بازنشستگان همه استان‌های کشور فراهم شده است به همین دلیل در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی برنامه سفر زیارتی به دو استان قم و فارس تدارک دیده شده است.

او با اشاره به اینکه قرار است در آینده این سفر معنوی و زیارتی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سه استان انجام شود، بیان کرد: هنوز آمار دقیقی از تعداد بازنشستگان اعزامی برای زیارت این دو مرقد مطهر در دست نیست.

تقیانی گفت: در هر صورت بنا به درخواست بازنشستگان این سفر معنوی و زیارتی در آینده برای این گروه از جامعه هدف تحت پوشش در سه استان یادشده انجام خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه تشرف به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) برای همه بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شد، بنابراین در سال جاری برای این سه استان نیز این برنامه زیارتی برای افرادی که امکان زیارت این دو مرقد مطهر را نداشته‌اند، تدارک دیده شده است.

اعزام ۵۴ هزار نفر از بازنشستگان به مشهد مقدس

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: همزمان با اجرای طرح کرامت رضوی تا پایان سال جاری ۵۴ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران به این سفر زیارتی اعزام خواهند شد.

او اضافه کرد: براساس داده‌های آماری موجود اکنون بیش از ۲۳ هزار نفر از جامعه هدف تأمین اجتماعی به مشهد مقدس برای زیارت امام هشتم (ع) مشرف شده‌اند.

تقیانی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان تأمین اجتماعی اجرای طرح کرامت رضوی و اعزام گروه بازنشستگان و مستمری‌بگیران به مشهد مقدس است، بنابراین با هدف ایجاد نشاط و امید در میان این قشر این سفر معنوی و زیارتی از سوی سازمان ارتقاء خواهد یافت.

اجرای طرح کرامت رضوی از سال ۱۳۹۴

تقیانی با اشاره به زمان اجرای طراح کرامت رضوی از سال ۱۳۹۴ تاکنون برای اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سراسر کشور افزود: تا قبل از سال ۱۳۹۸ و شیوع ویروس کرونا در کشور نزدیک۱۵۰ هزار نفر از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی در راستای اجرای این طرح به این سفرهای زیارتی اعزام شدند.

او ادامه داد: با توجه به اعزام این تعداد بازنشسته از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای اعزام آمار بالایی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران به این سفرهای زیارتی انجام شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجرای طرح کرامت رضوی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و انجام اقدامات لازم دارد که در این راستا با همکاری مجموعه گردشگری تأمین اجتماعی، قراردادهای این سفرها صورت گرفته است.

طرح کرامت رضوی از سال ۹۴ به همت سید تقی نوربخش، مدیر عامل فقید سازمان تأمین اجتماعی به منظور ارج نهادن به جایگاه بازنشستگان و مستمری بگیران و حمایت از این قشر برنامه‌ریزی شد.

در حال حاضر چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند که این تعداد بازنشسته ۶۰ درصد کل بازنشستگان تحت پوشش سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌ای کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 57788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =