بورس باز هم نزولی شد

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «بیست و سوم بهمن» با نزول بیش از ۱۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران هفته جاری را با روند نزولی آغاز کرد، به‌طوریکه شاخص کل بورس امروز با ۱۲ هزار و ۱۱۰ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۴.۷۱۴ واحد نزول در رقم ۴۸۰ هزار و ۸۵۱ واحد ایستاد.

همچنین نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. امروز همچنین شاخص فرابورس با کاهشی ۱۸۲ واحدی در رقم ۲۰ هزار و ۹۶ واحد ایستاد و نمادهای پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

در این بازار نیز ۲۳۱ هزار معامله به ارزش ۴۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال انجام شد. همچنین طی معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های انبوه‌سازان و مخابرات و بیشترین خروج پول حقیقی نیز از گروه‌های صندوق‌ها و فلزات اساسی بود.

این درحالیست که با افت ۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۶۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۵۴۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی روند کاهشی ارزش معاملات همچنان ادامه دارد و امروز حدود ۱۰ درصد از ارزش معاملات خروج پول حقیقی از بازار سهام بوده است، نکته بعدی نیز خروج پول‌های حقیقی از صندوق های درآمد ثابت است که به نظر با از رونق افتادن بازار سهام و همچنین انتظارات تورمی پیش رو، عده‌ای تصمیم گرفتند کل سرمایه خود را به بازار دیگری منتقل کنند.

کد خبر: 57803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =