۷ مهارت پردرآمد فناوری برای بازار تکنولوژیک

امروزه با گسترش استفاده از فناوری در امور روزمره، ساخت پلتفرم‌ها و طراحی فضاهای مجازی به مسئله‌ای فراگیر تبدیل شده است. پلتفرم فریلنسر Upwork که کاریابان را به شرکت‌های فناوری معرفی و متصل می‌کند، لیستی از هفت شغل با درآمد بالا در زمینه فناوری اطلاعات را انتشار داده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، اخیراً شرکت‌های فناوری برای اخراج‌های انبوه کارکنان خود خبرساز شده‌اند. «گوگل»، «مایکروسافت» و «آمازون» همگی اعلام کردند که ده‌ها هزار نفر را به طور کلی کنار می‌گذارند و «توییتر» و «متا» هر دو در پاییز اخراج کارکنان خود را اعلام کردند. اما تقاضا برای مهارت‌های فنی همچنان بالاست و شکاف مهارت‌ها هنوز شدید است. کارفرمایان برای یافتن نیروی کار در این بازار کار فشرده تلاش می‌کنند تا نیازهای فنی مختلف را برآورده کنند.

ما هر روز از فناوری استفاده می‌کنیم. ما از فناوری برای کار، برای یادگیری، برای برقراری ارتباط و برای انجام معاملات استفاده می‌کنیم. به ویژه در سه سال گذشته سرعت استفاده از تکنولوژی به شدت افزایش یافته است، چرا که مردم برای ارتباط بیشتر و بیشتر به دستگاه‌های خود تکیه کرده‌اند. پلتفرم فریلنسر Upwork برای سال جاری هفت شغل با درآمد مشخص را به عنوان بهترین شغل‌های موجود در بازار تکنولوژی برای کارکنان آزاد معرفی کرده است. این پلتفرم پیشنهاد می‌دهد تا افراد از طریق برنامه‌های آموزشی آنلاین در دوره‌های مختلف این مهارت‌ها شرکت کنند.

توسعه‌دهندگان سایت

توسعه‌دهنده سایت در ساخت هر دو قسمت جلویی و پشتی یک وبسایت آموزش دیده‌اند. قسمت جلویی چیزی است که کاربران می‌بینند و با آن تعامل دارند و قسمت پشتی، سایت را قدرتمند می‌کند و قابل رویت نیست. این افراد زبان‌های کدنویسی مانند جاوا اسکریپت و پایتون را می‌دانند و سایت‌ها و نرم‌افزارها را آزمایش می‌کنند تا مطمئن شوند که به خوبی کار می‌کنند. بر اساس داده‌های پلتفرم فریلنسر Upwork توسعه‌دهندگان سایت می‌توانند تا ۱۳۵دلار در ساعت درآمد داشته باشند.

توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل

توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل، مهندس نرم‌افزاری است که در ایجاد اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها تخصص دارد. آنها زبان‌های برنامه‌نویسی را می‌دانند، اشکالاتی را که در نرم افزار ایجاد می‌شود برطرف می‌کنند و با طراحان گرافیک و داده‌پردازان کار می‌کنند تا برنامه‌های خود را بسازند. هزینه استخدام یک توسعه‌دهنده موبایل از طریق پلتفرم Upwork می‌توانند تا ۱۵۵ دلار در ساعت باشد.

طراحی وب‌سایت

طراحان وب با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند HTML و جاوا اسکریپت و نرم افزارهای طراحی گرافیک مانند Adobe Photoshop، وب سایت می‌سازند. در واقع آنها مسئول عملکرد و ظاهر مناسب سایت هستند. هزینه بکارگیری طراحان وب در Upwork حدودا ۲۵۰ دلار در ساعت هزینه است.

طراحی UX/UI

این طراحان بر ایجاد تجربیات کاربر پسند در وب سایت‌ها و برنامه‌ها تمرکز می‌کنند. آنها ساختار سایت‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کنند، محتوای آن را توسعه می‌دهند، نمونه‌های اولیه ایجاد و اشکالات را آزمایش می‌کنند. هزینه بکارگیری آنها تا ۱۲۰ دلار در ساعت است.

تولید و مدیریت محتوا یا CMS

cms نرم‌افزاری است که به کاربرانش کمک می‌کند با آن محتوای مختلف خود را از ایجاد تا انتشار آن مدیریت کنند. همچنین این نرم‌افزار محتوا را برای استفاده بعدی در پایگاه داده خود ذخیره می‌کند. توسعه دهندگان CMS مسئول مدیریت هر دو قسمت پشتی و جلویی نرم‌افزار هستند. مدیریت محتوا می‌تواند در هر ساعت تا ۱۰۵ دلار درآمد داشته باشد.

تست دستی

این متخصصان عملکرد یک نرم افزار را بدون کمک ابزارهای خودکار آزمایش می‌کنند. آنها اطمینان حاصل می‌کنند که نرم‌افزار در سناریوهای مختلف به درستی کار می‌کند و هرگونه اشکال یا مشکلی را در طول مسیر یادداشت می‌کنند. تسترهای دستی می‌توانند تا ۵۰ دلار در ساعت درآمد داشته باشند.

برنامه‌نویسی اتوماسیون

برنامه‌نویس اتوماسیون لیستی از دستورات برای نرم افزار می‌نویسد که به خودکارسازی وظایفی مانند ارسال ایمیل به مشتری کمک می‌کنند. متخصصان این کار را با زبان برنامه‌نویسی مانند پایتون و جاوا اسکریپت انجام می‌دهند. این متخصصان اتوماسیون می‌توانند تا ۳۵۰ دلار در ساعت درآمد داشته باشند.

کد خبر: 57830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =