بورس بالاخره بالا رفت

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «بیست و چهارم بهمن» با رشد بیش از ۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، برای اولین روز در هفته جاری، بورس تهران روند صعودی را طی کرد، این درحالیست که شاخص کل بورس امروز روندی نوسانی داشت و در حالیکه تا ساعت میانی معاملات تا محدوده یک میلیون و ۵۵۱ هزار واحدی افزایش یافته بود، در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت تا در نهایت شاخص کل بورس روز جاری با ۲.۲۹۸ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۵۴۸ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱.۹۲۶ واحد افزایش یافت و در رقم ۴۸۲ هزار و ۷۷۹ واحد ایستاد و نمادهای معدنی و صنعتی گلگهر و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس با ۷۴ واحد افزایش در رقم ۲۰ هزار و ۱۷۰ واحد ایستاد و نمادهای پلیمر آریاساسول، مجتمع جهان فولاد سیرجان و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند. از سویی طی معاملات امروز بازار سرمایه، بیشترین ورود پول سهامداران حقیقی به گروه‌های محصولات غذایی و خودرو و بیشترین ورود پول سهامداران حقوقی نیز به نمادهای پالایشی و معدنی بود.

این درحالیست که بدون تغییر خاصی نسبت به دیروز، امروز هم ارزش معاملات سهام و حق تقدم همان حوالی ۳.۴ میلیارد تومان ماند و حقیقی‌ها ۱۷۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۵۶ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی با خبر واگذاری سهام تودلی خودروسازها، اول وقت جو مثبتی روی این گروه ایجاد شد و به دنبال این جو مثبت بازار هم اول وقت معاملات خوبی را پشت سرگذاشت، ولی هرچه از زمان بازار گذشت، این مثبت‌ها کم رمق‌تر شد و در نهایت بسیاری از سهم‌ها زیر قیمت پایانی معامله شدند.

کد خبر: 57837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =