بورس باز هم قرمز شد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و پنجم بهمن» با نزول بیش از ۱۰ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران برای دومین روز در هفته جاری روند نزولی را تجربه کرد، به طوریکه شاخص کل بورس روز جاری با ۱۰ هزار و ۳۱۳ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با کاهشی ۳.۳۸۹ واحدی در رقم ۴۷۹ هزار و ۳۸۹ واحد ایستاد. از سویی نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس هم ۱۴۰ واحد کاهش یافت و تا رقم ۲۰ هزار و ۳۰ واحد نزول کرد و نمادهای پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۵۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی همچنان روی تابلوهای معاملاتی اتفاق جدیدی نیفتاده و با این ارزش معاملات بازار حداقل توان حرکت به سمت بالا رو نخواهد داشت. از طرف دیگر امروز برنامه فروش ایران خودرو در اسفند ماه منتشر شد و به نظر پس از ثبت تصمیمات مجمع در کدال به زودی باید منتظر بازگشایی نماد ایران خودرو باشیم که این مسئله بازار سهام را از این بلاتکلیفی می تواند خارج کند.

دلار نیز در بازار آزاد در حال تثبیت بالای ۴۵ هزار تومان است، که با توجه به این موضوع دیر یا زود بازار سهام نیز خود را با دلار هماهنگ خواهد کرد، ولی این امر در کوتاه مدت بعید است که رخ دهد.

کد خبر: 57874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =