بازار سهام قرمز پوش به استقبال تعطیلات رفت

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و پنجم بهمن» با نزول بیش از ۱۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه‌آنلاین»، بورس تهران برای سومین روز در هفته جاری روند نزولی را تجربه کرد، به طوریکه شاخص کل بورس امروز با ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحد افت تا رقم یک میلیون و ۵۲۴ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن ۴.۷۰۷ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۷۴ هزار و ۷۸۱ واحد ایستاد.

همچنین نمادهای معدنی و صنعتی گلگهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد کاهش به کانال ۱۹ هزار واحد عقبگرد کرد و در رقم ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد ایستاد و نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد و پخش البرز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۵۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۲۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی بعد از چند روز بالاخره یکی از دو خودروساز بزرگ بورس، یعنی سایپا بازگشایی شد، ولی بازگشایی چندان جالبی نداشت و فشار فروش روی تابلو این نماد واضح بود و در حالیکه سهم منفی ۲.۵ مچ شده بود، در نهایت منفی ۵ به معاملاتش پایان داد. باید دید بعد از بازگشایی نماد ایران‌خودرو و گرفته شدن فشار فروش اولیه آیا این دو نماد می توانند حداقل یک روند صعودی موقت را در بورس ایجاد کنند.

همجنین روی تابلوهای بازار سهام نیز ارزش معاملات همچنان جالب نیست و روند نزولی خود را ادامه می‌دهذ و با این روند و این ارزش معاملات نمی‌شود انتظار خاصی از بازار سهام داشت. از طرف دیگر دلار هم بعد از عبور از ۴۶ هزار تومان، در حال حرکت به سمت ۴۷ هزار تومان هست، در چنین شرایطی هر روز واگرایی بازار سرمایه و دلار در حال تشدید شدن است.

کد خبر: 57907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =