آغاز فصلی جدید در روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد سرآغاز فصل جدید روابط اقتصادی و تجاری دو کشور است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی پنج‌شنبه ۲۷ بهمن در دیدار با «محمد سید سیلاپوف» وزیر کار و حمایت اجتماعی و رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی گفت: شرکت‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی تابعه وزارت کار سهم عمده‌ای از حوزه اقتصادی در ایران را بر عهده دارند و در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، دارویی، صنایع غذایی، صنایع عمومی، سیمان و مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه وزارت کار یکی از مهمترین وزارتخانه های با مسئولیت‌های اجتماعی و اقتصادی تعیین کننده است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند در این حوزه نیز می‌توانیم همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

مرتضوی بیان کرد: شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی در بخش‌های جاده‌سازی، ساخت نیروگاه، خطوط انتقال نیرو، فروش مصالح ساختمانی و فروش قیر می‌توانند در بازار ترکمنستان ایفای نقش کنند.

وزیر کار با بیان اینکه در حوزه های فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و تامین اجتماعی نیز می‌توانیم همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشیم، گفت: حوزه‌های کار و اشتغال، روابط کار، بیمه‌ها و نظام بازنشستگی نیز می‌تواند سرفصل مهمی برای همکاری‌های تهران ـ عشق‌آباد باشد.

وی با ابراز خرسندی از حذف تعرفه‌های حمل و نقل جاده‌ای در حوزه ترانزیت از سوی ترکمنستان اضافه کرد: کاهش تعرفه‌ها باعث افزایش استفاده از ظرفیت‌های دو کشور در حمل کالا و بار خواهد شد.

مرتضوی با تقدیر از اقدام دولت ترکمنستان در بازگشایی بازارچه مرزی باجیگران، افزود: این مهم سبب بهبود رفاه مرزنشینان و تامین معیشت آنان می شود.

«محمد سید سیلاپوف» وزیر کار و حمایت اجتماعی و رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت راهبردی توسعه همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان با جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حوزه‌های توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی، انرژی، صنایع غذایی و دارویی می توانیم میزان تبادلات خود را افزایش دهیم.

او افزود: آمادگی لازم نیز برای بهره مندی از تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه های سالمندان، کودکان و مهارت‌آموزی نیز وجود دارد.

وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان بیان کرد: فعالسازی گمرک کامیونی باجیگران و عادی‌سازی فعالیت آن همانند دوران قبل از کرونا را نیز دنبال می‌کنیم.

کد خبر: 57916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =