رشد بیش از ۸ هزار واحدی بورس در اولین روز معاملاتی هفته

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «سی‌ام بهمن» با رشد بیش از ۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بازار سهام اولین روز هفته را صعودی سپری کرد، به طوریکه امروز شاخص کل بورس امروز با ۸.۶۱۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۹۴۱ واحد افزایش یافت و در رقم ۴۷۶ هزار و ۷۲۱ واحد ایستاد.

همچنین امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. شاخص فرابورس نیز روز جاری توانست با ۱۲۹ واحد افزایش کانال ۲۰ واحدی را که روز چهارشنبه از دست داده بود را پس بگیرد و تا رقم ۲۰ هزار و ۴۲ واحدی صعود کند. از سویی نمادهای پتروشیمی زاگرس، شرکت آهن و فولاد ارفع و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به روز کاری گذشته، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۵ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۷۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

امروز بعد از چندین روز شاهد بازگشت تعادل به تابلوهای معاملاتی و رشد ارزش معاملات بودیم که البته به نظر این اتفاق بیشتر به خاطر رشد قیمت دلار در بازار آزاد به بالای ۴۸ هزار تومن است. از طرف دیگر خروج سنگین حقیقی‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت نکته مثبت بعدی است که در صورت ورود حتی نصف این پول به بازار سهام در بدترین حالت شاهد یک برگشت موقت در بازار خواهیم بود. حال باید دید که آیا روند مثبت بورس تهران در روزهای آینده نیز تکرار خواهد شد، یا اینکه روند نزولی ادامه خواهد یافت.

کد خبر: 57957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =