ادامه رشد خیره‌کننده بورس

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «دوم اسفند» با رشد بیش از ۶۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران در داد و ستدهای روز سه‌شنبه به روند صعودی خود ادامه داد، به‌طوریکه شاخص کل بورس با ۶۵ هزار و ۱۵۴ واحد افزایش وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شد و تا رقم یک میلیون و ۶۵۹ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۳ هزار و ۹۱۹ واحد افزایش در رقم ۵۰۷ هزار و ۷۴ واحد ایستاد.

از سویی امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. همچنین شاخص فرابورس با صعودی ۶۰۴ هزار واحدی وارد کانال ۲۱ هزار واحد شد و رقم ۲۱ هزار و ۲۷۹ واحد را ثبت کرد و نمادهای پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۳۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۹.۳ میلیارد تومان رسید، از سویی حقیقی‌ها ۳۴۴ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۷۱۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

همچنین در نیمه دوم بازار امروز، عرضه‌ها تشدید شد که با توجه به این نکته که خریداران منفی‌های چند روز پیش در سود خوبی بودند دور از ذهن هم نبود، اما رشد خیره‌کننده ارزش معاملات نشان از وجود خریدار در بازار است و اگر ارزش معاملات با همین منوال پیش برود و هر روز شاهد رشد ارزش معاملات باشیم، بی شک رونق جدیدی در بازار شکل خواهد گرفت.

از سویی دلار در بازار آزاد نیز همچنان حوالی ۵۰ هزار تومان در حال معامله شدن هست و امروز در سامانه مبادله ارز و طلا نرخ پایه ۳۶ هزار تومانی برای ارز شرکت‌ها در نظر گرفته شده، درست است که این نرخ کمتر از بازار آزاد است، ولی بیشتر از قیمت ۲۸.۵۰۰ تومانی است که پیش از این بوده و این به نفع شرکت‌ها است. البته این نرخ، نرخ پایه است و قابل رقابت تا قیمت‌های بالاتر نیز خواهد بود.

کد خبر: 58010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =