هوشمندسازی خدمات، ارمغان ۳۰۷۰ برای تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین‌اجتماعی لرستان گفت: طرح ۳۰۷۰ با ارائه بسیاری از خدمت به صورت غیرحضوری و کاهش بار مراجعه مخاطبان، به عنوان یکی از طرح‌های موفق در بستر الکترونیک، هوشمندسازی خدمات را برای سازمان و ذی‌نفعان آن به ارمغان آورده است.

منوچهر گودرزی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: با اجرای این طرح سازمان به سمت تأمین اجتماعی هوشمند هدایت شده است زیرا با ارائه خدمات غیرحضوری به افراد تحت پوشش و کارفرمایان در راستای موفقیت بیشتر و رضایتمندی شرکای اجتماعی تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان درباره ماهیت و مزایای اجرای طرح ۳۰۷۰ در قالب هوشمندسازی خدمات تأمین اجتماعی اضافه کرد: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح توانسته اثرگذاری آن را در معرفی تأمین اجتماعی به عنوان دستگاه‌ سرآمد در حوزه هوشمندی ارائه خدمات نشان دهد.

او ادامه داد: این طرح براساس برنامه‌ریزی‌ تأمین اجتماعی برای ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری و کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاری‌های سازمان اجرایی شد تا مخاطبان سازمان از این طریق در بهترین شرایط خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

به گفته وی، با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی تأمین اجتماعی، از زمان اجرای این طرح تاکنون میزان خدمات غیرحضوری به افراد تحت پوشش از ۳۰ به بیش از ۴۰ نوع خدمت افزایش یافته است و سازمان همچنان با برنامه‌های کاربردی و عملیاتی به دنبال افزایش خدمات غیرحضوری در بستر الکترونیکی است.

انجام بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری

گودرزی گفت: براساس آمار و ارقام موجود در قالب ارائه خدمات غیرحضوری، خدمات مطلوب‌تر و مناسب‌تری به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش در سطح کشور ارائه شده است.

او بیان کرد: اکنون بخش بزرگی از ارائه خدمات در بخش تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت و یکسری از خدمات برای جامعه کارفرمایان در سازمان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

مدیرکل تأمین ‌اجتماعی لرستان با اشاره به کاهش رفت و آمد ذی‌نفعان به مراکز سازمان در راستای اجرای این طرح افزود: آمار ارائه خدمات غیرحضوری در سطح کشور نشان‌دهنده موفقیت طرح ۳۰۷۰ در جهت حرکت به سمت تأمین اجتماعی هوشمند است و باید با استمرار برنامه‌ریزی برای تسریع این فرایند تلاش شود.

به گفته گودرزی، طرح ۳۰۷۰ و حرکت به سمت تأمین اجتماعی هوشمند به عنوان یکی از ضرورت‌های سازمان در راستای اجرای طرح‌های تحولی محسوب می‌شود.

کاهش ۸۰ میلیون بار مراجعه با اجرای این طرح

گودرزی بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد خدمات غیرحضوری در تأمین اجتماعی، ۸۰ میلیون بار مراجعه در سال در شعب و کارگزاری‌های سازمان کاهش خواهد یافت.

او اضافه کرد: با توجه به افزایش میزان خدمات و کاهش بار مراجعه در راستای اجرای طرح یادشده، تلاش تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات در بستر الکترونیک مشاهده می‌شود.

به گفته وی، همچنین در بخشی دیگر شاهد رضایتمندی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از دریافت این خدمات بدون مراجعه حضوری هستیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان ادامه داد: استمرار اجرای این طرح در سال ۱۴۰۱ به عنوان یکی از طرح‌های تحولی تأمین اجتماعی است و طرح ۳۰۷۰ برای اجرای خدمات غیرحضوری به ذی‌نفعان و توسعه خدمات مرتبط، یکی از طرح‌های مورد توجه جدی مسئولان به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه همانند کشورهای توسعه‌یافته، خدمات سازمان نیز با شتاب به سوی اینترنتی شدن پیش می‌رود، ارائه عمده سرویس‌ها به صورت غیرحضوری هدف‌گذاری شده است.

گودرزی اضافه کرد: در این شرایط سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان نهاد بیمه‌ای پیشگام در گسترش خدمات الکترونیک محسوب می‌شود.

الگوبرداری صندوق‌های بیمه‌ای از طرح نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان افزود: با توجه به روش‌های موفقیت‌آمیز تأمین اجتماعی در راستای اجرای طرح نسخه الکترونیک برخی از صندوق‌های بیمه‌ای از این نوع خدمات الگوبرداری می‌کنند و حذف دفترچه‌های بیمه و اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی را در برنامه خود دارند.

او ادامه داد: یکی از طرح‌های تحولی در تأمین اجتماعی اجرای حذف دفترچه‌های بیمه و نسخه الکترونیک به شمار می‌رود و اکنون مسیر موفقیت‌آمیز سازمان با ارائه خدمات‌دهی مطلوب به افراد تحت پوشش و نسه‌نویسی الکترونیکی را شاهد هستیم.

وی همچنین اضافه کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک در کنار اجرای طرح ۳۰۷۰ اقدام تاثیرگذاری برای ارائه خدمات مطلوب به افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی است، زیرا باعث کاهش حجم زیادی از مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی و شعب شده است.

گودرزی با اشاره به برخی از مشکلات در راستای اجرای طرح در روزهای ابتدایی اجرایی شدن آن گفت: با وجود برخی نواقص و مشکلات در راستای اجرای طرح اما اکنون این مسائل به حداقل‌ رسیده است.

سازمان تأمین اجتماعی در عصرتوسعه خدمات الکترونیک برای رفاه حال افراد تحت پوشش در راستای توسعه تعهدات سازمانی برای ذی‌نفعان، بستر اجرای طرح ۳۰۷۰ را از سال ۱۳۹۹ فراهم کرده است.

ارائه خدمات الکترونیک، کاهش بار مراجعه حضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به شعب، کارگزاری‌ها و مراکز درمانی سازمان از اهداف اصلی این طرح است.

کد خبر: 58019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =