بورس دوباره قرمز شد

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «چهارم اسفندماه» با نزول بیش از ۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران در آخرین روز کاری هفته جاری برخلاف روز گذشته روندی نزولی داشت، به طوریکه امروز شاخص کل بورس امروز با ۲.۸۱۶ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳.۸۷۱ واحد نزول کرد و به رقم ۵۰۳ هزار و ۲۰۲ واحد رسید.

از سویی نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس هم امروز با ۶۶ هزار واحد افزایش در رقم ۲۱ هزار و ۳۴۶ واحد ایستاد و نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گوهرزمین و گروه انتخاب الکترونیک آرمان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲.۷۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز ۳۹۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۳۵۵ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی طبق معمول آخرین روز کاری هفته همراه شد با افت ارزش معاملات و ورود پول‌های حقیقی به صندوق های درآمد ثابت که دور از انتظار هم نبود. از طرف دیگر رسیدن ارزش معاملات به بالای ۶ هزار میلیارد تومان و ماندن بالای این عدد می‌تواند اولین نشانه برای برگشت بازار سهام باشد، در همین رابطه طی سه روز معاملاتی که پشت سر گذاشته شد این اتفاق رخ داد و با ادامه روند فعلی بازار سهام نیز می تواند روزهای بهتری را سپری کند.

کد خبر: 58031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =