برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآنی کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی

مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و خانواده‌های آنان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی در این مراسم گفت: کتاب قرآن، آخرین گنجینه وحی الهی است که نازل شده و به وسیله آن می‌توانیم راه سعادت را پیدا کنیم. این معجزه الهی باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

محسن تقیانی با تأکید بر اینکه باید به عمق قرآن نفوذ کنیم تا به فهم و تدبر آیات آن دست یابیم، افزود: سال‌هاست که مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن تأکید دارند بنابراین با توجه به منویات معظم له، باید حفظ قرآن مورد توجه جدی قرار گیرد،.

او ادامه داد: البته فضا برای تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور فراهم شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و ما نیز در تامین‌اجتماعی نیز برای این امر برنامه‌هایی داریم که بتوانیم تعداد حافظان قرآن را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مقدمه رسیدن به فهم قرآن کریم است، تصریح کرد: نباید به برگزاری مسابقات اکتفا کنیم بلکه قرآن کریم باید در زندگی همگان جاری و ساری باشد و همه ما باید با قرآن کریم مأنوس شویم و به روخوانی قرآن اکتفا نکنیم.

تقیانی گفت: بیش از ۳۰۰ نفر در بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان تأمین اجتماعی و خانواده‌هایشان شرکت دارند. الحمدالله در کشور سفره پربرکت قرآن کریم گسترده شده است و موسسه‌ها، مجموعه‌های قرآنی و نشست‌های قرآنی فراوانی برگزار می‌شود.

تقیانی افزود: امروز با وجود تلاش و تبلیغات گسترده دشمنان، خوشبختانه در کشور فضای قرآنی حاکم است و هر روز بر تعداد حافظان و قاریان قرآنی کشورمان افزوده می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: لحن‌های آهنگین در هنگام قرائت قرآن کریم باید در خدمت مضمون باشد و این هنر تلاوت قرآن کریم است و باید به گونه‌ای تلاوت شود که به قلب مخاطب نفوذ کند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل متمایز شده و آن هم گسترده‌تر شدن مسابقه به سمت شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی است.

ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه همگانی ماست

عباس اکبری، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه باید برای اشاعه دهنده فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم، گفت: بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان و خانواده‌های آنان در قالب ۲ گروه آقایان و بانوان برگزار می‌شود که حضور خانواده‌ها برای نخستین بار محقق شده‌است.

رییس کمیته اجرایی بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران کریم سازمان تأمین اجتماعی اظهارکرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ (حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، حفظ ۱۰جزء و حفظ پنج جزء)، قرائت، مفاهیم و ترتیل است. امیدوارم همه بتوانیم در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی کوشا و موفق باشیم و تلاش نماییم ترویج دهنده این فرهنگ در جامعه باشیم.

ورود سازمان تأمین‌اجتماعی به مباحث قرانی قابل قدردانی است

رییس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس نیز گفت: ورود سازمان تأمین‌اجتماعی به مباحث قرآنی قابل قدردانی است و این کارها باید تقویت شود و در این زمینه می‌توان از ظرفیت دانشکده‌های علوم قرآنی در سراسر کشور استفاده نمایید.

حجت‌الاسلام سعید کذایی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی از معدود سازمان‌هایی است که با وجود نداشتن ارتباطی با فعالیت‌های فرهنگی، تاکنون کارهای فرهنگی خوبی انجام داده‌است.

رییس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با اشاره به اینکه از هرمزگان به عنوان یک استان محروم یاد می شود، خاطرنشان کرد: این درحالی است که در عین محرومیت در منطقه محروم بشاگرد ۲۰۰ حافظ قرآن و در شهرهای دیگر استان حافظان زیادی تربیت شده‌اند و نیاز است در راستای مسوولیت‌های اجتماعی و برای حمایت از این افراد کارهایی صورت پذیرد.

وی گفت: کارکنان اداره کل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان ارتباط زیادی با مردم دارند و با برپایی میز خدمت در محل برگزاری نماز جمعه، همواره پاسخگوی مردم بوده‌اند.

کد خبر: 58036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =