وزیر کار : کارآفرینی حلقه مفقوده کشور است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز، پنج‌شنبه چهارم اسفند در آیین چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی گفت:حلقه مفقوده کشور ما و نیاز اجتناب‌ناپذیرمان موضوع کارآفرینی است و هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی و ساختارسازی تشکل در این حوزه، مسئله و مفهوم کارآفرینی است. 

او با اشاره به اینکه فراوانی کارآفرینی و افراد فعال در این حوزه و نفش اقدام در این راستا اطمینان قلبی و تضمین آینده بشری را موجب می‌شود، افزود: کارآفرینان در واقع ضامن معاش جامعه و شاغلان در عرصه‌های مختلف هستند.

وزیر کار ادامه داد: خروجی اقدامات و فعالیت‌های عالمانه در حوزه کارآفرینی منجر به شکل‌گیری و توسعه بهره‌وری خواهد شد. استقلال و آزادی و همچنین اشتغال برآمده از کارآفرینی است.

او همچنین با تاکید بر اینکه اقلیم متنوع، وسعت فراوان، دسترسی آسان و تکثر در همسایگان، زمینه‌های لازم برای توسعه کارآفرینی را موجب شده است، اضافه کرد: مهم ترین نقش آفرینی دولت، کوتاه کردن فرایندها برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی است. کوتاهی فرایندها، آسانی فعالیت در کسب و کارها را موجب خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه اشتغال، خواسته بحق مردم از مسئولان است، ادامه داد: با توجه به اشباع سیستم اداری در کشور، باید اشتغال مناسب برای جوانان ایجاد شود.

وزیر کار با تاکید بر اینکه یک میلیون فرصت شغلی سالانه در کشور محقق شده است، گفت: باید به دنبال احیای نظام استادشاگردی در حوزه تولید کشور باشیم و همچنین تغییر نظام آموزشی را باید در دستور کار داشته باشیم.

مرتضوی افزود: بستر مناسب برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور باید فراهم شود و این مسئله با فرار نخبگی متفاوت است. این افراد می‌توانند به عنوان نمایندگان کشور ما در جهان نقش‌آفرینی داشته باشند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت : اکنون کشور ما در حال جنگ اقتصادی است و خنثی کننده این جنگ ترکیبی اقتصادی، فعالان حوزه کارآفرینی هستند.

آیین چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان این وزارتخانه، معاون وزیر میراث فرهنگی و جمعی از کارآفرینان سراسر کشور در وزارت کار برگزار شد.

در پایان این مراسم، کارآفرینان برتر حوزه های مختلف در قالب چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر: 58040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =