حمایت از کارآفرینی با استفاده از منابع بودجه ۱۴۰۲

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه دولت حمایت تمام قد از کار، تولید و کارآفرینی است و در سال ۱۴۰۲ از محل منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه، حمایت‌های مطلوبی را از فرهنگ کار و کارآفرینی به عمل خواهد آمد.

به گزارش آتیه آنلاین، مرتضوی امروز در حاشیه آیین چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی در جمع خبرنگاران بیان کرد: فرایند برگزاری این جشنواره با نگاه کاملاً کارشناسی در ماهه‌های گذشته طی شد.

وزیر کار با اشاره به اینکه در مراسم امروز ۲۱ نفر از کارآفرینان برتر حوزه‌های مختلف برتر در تراز ملی مورد تقدیر قرار گرفتند، افزود: بخشی از مشکلات حوزه کارآفرینی به فرایندهای اداری مربوط است که با دستورات اکید رییس جمهوری، کوتاهی فرایندها در قالب صدور کوتاه‌مدت مجوزهای کسب و کار در حال انجام است.

او همچنین با بیان اینکه امیدواریم در سال آتی، بخش قابل توجهی از پروانه‌های کسب کار به صورت سیستمی صادر شوند، اضافه کرد: برنامه‌های تشویقی مختلفی از طرف دولت برای کارآفرینان تدارک دیده شده است.

وزیر کار دوبت سیزدهم گفت: کاهش هزینه‌های تولید، پرداخت بخشی از منابع حق بیمه تأمین اجتماعی برای افراد جویای کاری که دولت معرفی می‌کند از برنامه‌های تشویقی و حمایتی دولت از کارآفرینان و افراد جویای کار محسوب می‌شوند.

مرتضوی در ادامه تاکید کرد: نمایندگان دولت، دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان باید با همکاری یکدیگر مشکلات مربوط به حوزه تولیدی و کارآفرینی را برطرف کنند.

کد خبر: 58043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =