صف خرید ۱.۵ میلیارد سهمی شستا در روز رکوردشکن بورس 

بورس تهران در معاملات روز شنبه «ششم اسفند» با رشد بیش از ۸۰ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران در اولین روز هفته جاری معاملات بسیار درخشانی را پشت سر گذاشت، به طوریکه شاخص کل با ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲۲ هزار و ۴۶۰ واحد افزایش یافت و در رقم ۵۲۵ هزار و ۶۶۳ واحد ایستاد. همچنین روز شنبه نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین‌روز جاری شاخص فرابورس هم با ۸۶۲ واحد افزایش وارد کانال ۲۲ هزار واحدی شد و رقم ۲۲ هزار و ۲۰۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران بازار فرابورس ۴۸۶ هزار معامله انجام دادند که ۱۰۲ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال ارزش داشت. از سویی نمادهای پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد و سنگ آهن گهر زمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این در حالیست که با رشد ۲.۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۹.۱ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز تراز مثبت ۱.۴۷۸ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲.۱۵۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

با ادامه روند افزایشی ارزش معاملات سهام و حق تقدم بازار سهام هر روز در حال بهتر شدن هست و امروز علاوه بر اینکه رکورد خروج پول‌های حقیقی از صندوق های درآمد ثابت شکسته شد، خیلی از این پول‌ها هم پشت صف خریدها ماندند و ارزش صف‌های خرید به رقم ۳ هزار میلیارد تومان رسید.

از سویی از دوشنبه هفته قبل با ظهور اولین علایم روی تابلوهای معاملاتی هشدار احتمال برگشت بازار صادر شد و با تابلوهای فعلی یعنی ماندن ارزش معاملات بالای ۸ هزار میلیارد تومان و ادامه خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت به ادامه این روند می‌توان خوشبین بود.

این درحالیسست که در معاملات امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به نوعی لیدر بازار بود و از همان ابتدا به صف خرید نشست. امروز بیش از ۲.۱ میلیارد ورقه سهم شستا به ارزش ۲۳۷ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و دست آخر نیز شستا جزء ۵ نمادی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بوس گذاشت.

به غیر از خود نماد شستا، از ۹ هلدینگ این شرکت سرمایه‌گذاری، ۵ هلدینگ در بازار سرمایه حضور دارند که شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا)، سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) و سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) می‌شوند که همگی آن‌ها نیز با صف خرید و حداکثر قیمت معاملاتی به معامات روزانه خود در بازار سهام پایان دادند.

کد خبر: 58059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =