مراجعه سالانه ۳۵۰ هزار نفر به پلی‌کلینیک بروجرد

رئیس پلی‌کلینیک تخصصی آیت‌الله بروجردی، عواملی را مانند موقعیت جغرافیایی، سهولت دسترسی و رایگان بودن خدمات این مرکز، سبب استقبال چشمگیر مردم از خدمات تأمین‌اجتماعی برشمرد به گونه‌ای که سالانه ۳۵۰ هزار نفر از خدمات این پلی‌کلینیک بهره‌مند می‌شوند.

دکتر علیرضا ولی‌پوری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به خدمات این مرکز، افزود: در این پلی‌کلینیک متخصص داخلی، جراح عمومی، متخصص مغزواعصاب، متخصص اطفال و پزشکان عمومی ارائه خدمت می‌کنند. همچنین خدمات مامایی، آزمایشگاه، رادیولوژی، تزریقات و سرم‌تراپی و دارویی نیز به بیمه‌شدگان عرضه می‌شود و علاوه بر آن مراجعه کننده‌ها در زمینه‌ بیماری‌های دیابت و سرطان‌های پستان و کلورکتال غربالگری شده و در صورت نیاز از خدمات تایید استراحت پزشکی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: واقع‌شدن پلی‌کلینیک در مرکز شهر با تراکم جمعیت زیاد، سهولت دسترسی به آن و رایگان بودن، سبب مراجعه تعداد چشمگیر بیماران به این مرکز شده است؛ این درحالی است که ساکنان شهرهای اطراف و حتی مناطقی از استان همدان نیز از خدمات این مرکز استقبال می‌کنند و از منظر آماری می‌توان گفت، سالانه ۳۵۰ هزار نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پلی‌کلینیک آیت‌الله بروجردی، گفت: در این مرکز درمانی ۵۴ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که ۴۰ نفر از این تعداد را کادر درمان و باقی را نیروهای اداری و پشتیبانی تشکیل می‌دهد. اما این تعداد نیروی انسانی در مقابل حجم بالای خدمات ارائه شده به بیماران، کافی نیست و در نتیجه تلاش مضاعف همکاران را ایجاب می‌کند.

ولی‌پوری بیان کرد: این شرایط به ویژه در واحد داروخانه چشمگیر است و تعداد کارکنان داروخانه متناسب با حجم امور نیست و در نتیجه کارکنان این واحد، تلاش بیشتری را برای خدمت‌رسانی به بیماران انجام می‌دهند. تقاضا برای رفع این کمبود به مدیریت درمان استان اعلام شده و با پی‌گیری این مدیریت درنظر است تا تعدادی از نیروهای جدید استخدامی جذب این مرکز شوند که در مرحله گزینش قرار دارد.

او با اشاره به مهمترین مسائل این مرکز درمانی، افزود: درحال حاضر به دلیل نبود دندانپزشک، این خدمات به بیماران ارائه نمی‌شود که برای رفع این کمبود نیز با شبکه بهداشت سازمان نظام‌پزشکی و دفتر نمایندگان شهرستان مکاتبه شده است. همچنین این مرکز فاقد متخصصان رادیولوژی، قلب و عروق، عفونی، اعصاب‌وروان و برخی تخصص‌های دیگر است و از طرفی ساعت حضور متخصصان نیز کافی نیست که سبب ایجاد نارضایتی بیمه‌شدگان شده است.

رئیس پلی‌کلینیک آیت‌الله بروجردی یکی از مهمترین برنامه آینده این پلی‌کلینیک را خرید دستگاه رادیولوژی برای ارائه خدمات تصویربرداری با کیفیت بیان کرد و گفت: همچنین تلاش برای همکاری با دندانپزشک و سایر متخصصان و درخواست همکاری با متخصص رادیولوژی درحال انجام است.

کد خبر: 58060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =