پرداخت تسهیلات باید پیوست اشتغال داشته باشد

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبات شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس‌جمهوری، لازم الاجراست، بنابراین پرداخت تسهیلات باید پیوست اشتغال داشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی امروز در نشست بررسی عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و اجرای پیوست اشتغال با اشاره به ساز وکار اجرای پیوست اشتغال بیان کرد: در این زمینه سامانه‌ای تعریف و طراحی‌شده است. لازم است هر چه سریع‌تر نمایندگان بانک‌ها به حوزه اشتغال معرفی شوند تا از این سامانه استفاده مطلوب شود.

او با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید بدانند در این زمینه چه خدماتی صورت گرفته است تا آمار و اطلاعات متقنی ارائه دهند، اضافه کرد: موضوع پیوست اشتغال با جدیت پیگیری شود.

مرتضوی با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: در بخش ملی توفیقات خوبی حاصل شده است و امیدوارم در ادامه راه برای جامعه هدف این طرح یعنی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وزیر کار ادامه داد: صرف‌نظر از تکالیف الهی و اداری، همه ما تکلیفی نوع‌دوستانه داریم که رسالت اجتماعی ما است، بنابراین باید به رسالت و مسئولیت اجتماعی در این زمینه هم توجه شود.

مرتضوی معتقد است: طرح‌های اقتصادی نیاز به هدایت منزل به منزل دارد و باید این موضوعات را گام به گام پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.

در ابتدای این نشست محمود کریمی‌بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا قبل از پایان سال باید اتصال بانک‌ها به سامانه یکپارچه اشتغال صورت گیرد.

او در ادامه گزارشی از تسهیلات اشتغال‌زایی بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه و توضیح داد: در همان ابتدا باید شرایط توزیع استانی بانک‌ها مشخص شود و سهم استانی و ملّی نیز همزمان ابلاغ شود.

کریمی‌بیرانوند همچنین تاکید کرد: سال آینده باید تنها یک سامانه پرداخت تسهیلات داشته باشیم.

در این نشست همچنین نمایندگان برخی بانک‌ها به تشریح عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.

کد خبر: 58066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =