هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری در توسعه حجم تجارت ایران و ارمنستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری در توسعه حجم تجارت ایران و ارمنستان گفت: توسعه مناسبات همه‌جانبه با ارمنستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «صولت مرتضوی» در دیدار با «نارک میکرتچیان» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان با یادآوری روابط و پیوندهای تاریخی و تمدنی میان مردم دو کشور افزود: ارتباطات دوستانه‌ای میان دو ملت ایران و ارمنستان براساس ارزش‌های انسان‌دوستانه و آرمان‌های مقدس انسانی و الهی برقرار است.

وی در ادامه اضافه کرد: مردم دو کشور همواره در طول تاریخ و در شرایط سخت منطقه‌ای و بین‌المللی و حوادث ناگوار طبیعی در کنار هم بوده‌اند و این تعاملات دوستانه و صمیمی ادامه خواهد یافت.

مرتضوی، رویکرد اصلی جمهوری اسلامی ایران را پیشبرد سیاست همسایگی به‌ویژه در حوزه قفقاز دانست و افزود: تعاملات ایران و ارمنستان در حوزه اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری متنوع‌سازی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده است تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را در خدمت برقراری صلح و ثبات در قفقاز و رشد و توسعه آن منطقه قرار دهد، گفت: توسعه مناسبات دوستانه و همه‌جانبه با ارمنستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین اضافه کرد: ظرفیت‌های دو کشور امکان دستیابی به عدد یک میلیارد دلار مبادلات تجاری را در کوتاه‌مدت فراهم می‌سازد و باید تلاش کنیم به سرعت حجم مبادلات دوجانبه را ابتدا به یک میلیارد دلار و سپس به میزان ۳ میلیارد دلار برسانیم.

وزیر تعاون، سیاست کلان اقتصادی جمهوری اسلامی را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بر اساس این سیاست باید از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه به نحوی استفاده بشود که منافع اقتصادی منطقه به خود این کشورها برسد.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت کار جمهوری اسلامی ایران مدیریت و سیاست‌گذاری حوزه کارگری و کارفرمایی در کشور است، افزود: وزارت کار مدیریت حدود ۶۰۰ شرکت که مجموعاً حدود ۱۵ درصد اقتصاد ایران را شامل می‌شود، برعهده دارد.

وی تأکید کرد: آمادگی برای تبادل تجربیات در زمینه‌های مربوط به کار و کارگری، تعاون، بهزیستی، آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای، سیاست‌های اشتغال، موارد مربوط به رفاه اجتماعی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در صنایع مختلف را با کشور ارمنستان داریم.

مرتضوی با بیان اینکه هلدینگ شستا سهم مهمی از تولیدات ایران دارد، گفت: در زمینه‌های مصالح ساختمانی به‌ویژه سیمان و مواد نفتی، پتروشیمی، راهسازی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و صنعتی با ارمنستان آمادگی لازم وجود دارد.

«نارک میکرتچیان» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان نیز در این نشست با اشاره به قدمت دیرینه و دوستانه روابط دو کشور گفت: همکاری مشترک وزارتخانه‌های کار ایران و ارمنستان در زمینه رفاه اجتماعی، اشتغال، بهزیستی و توسعه مجتمع‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک گسترش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کار جمهوری ارمنستان آمادگی کامل برای توسعه همکاری اقتصادی و اجتماعی با وزارت کار جمهوری اسلامی ایران را دارد، اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مشترک ایران و ارمنستان تأسیس می‌شود.

«صولت مرتضوی» در صدر هیأتی بلندپایه به دعوت «نارک میکرتچیان» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان، شامگاه یک‌شنبه، هفت اسفندماه ۱۴۰۱ با استقبال مقامات ارشد سیاسی ارمنستان وارد فرودگاه ایروان شد.

دیدار با برخی وزرا و مقامات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری ارمنستان و بازدید از مراکز اقتصادی و تجاری این کشور به منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در قالب کمیسیون مشترک از جمله برنامه‌های وزیر کار جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

کد خبر: 58091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =