بورس همچنان بر مدار رشد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «نهم اسفند» با رشد بیش از ۲۹ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران در چهارمین روز هفته جاری معاملات بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، به طوریکه شاخص شاخص کل بورس بیش از ۲۹ هزار واحد افزایش یافت و تا رقم یک میلیون و ۸۳۸ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با افزایشی ۴.۳۴۳ واحدی در رقم ۵۳۸ هزار و ۸۰۳ واحد ایستاد. در این بازار ۶۶۹ هزار معامله به ارزش ۹۶ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین روز جازی نماهای معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. از سویی امروز شاخص فرابورس با ۳۲۸ واحد افزایش وارد کانال ۲۳ هزار واحد شد و رقم ۲۳ هزار و ۴۳ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۶۸ هزار معامله انجام شد که ۳۵۵ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال ارزش داشت. همچنین نمادهای سرمایه‌گذاری صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۸.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۱۳۳ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۸۷ میلیارد تومانی در صندوق‌های درامد ثابت ثبت کرده‌اند.

امروز اولین نشانه از ضعف روند فعلی روی تابلوها مشاهده شد و ارزش معاملات به زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان رفت و بدون بازگشت به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان به نظر حداقل بازار سهام برای مدتی در محدوده‌های فعلی درجا خواهد زد. فردا نیز آخرین روز کاری هفته است و به احتمال بالا ارزش معاملات پایین‌تری به نسبت امروز ثبت خواهید شد و احتمالا شاهد ورود پول‌های حقیقی که امروز نقد شدند به صندوق‌های درآمد ثابت باشیم.

کد خبر: 58120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =