بورس هفته را نزولی تمام کرد

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «دهم اسفند» با کاهش بیش از ۱۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز هفته جاری بازار سهام، شاخص کل بورس با ۱۶ هزار و ۳۵۰ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۸۲۱ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۹۲۴ واحد کاهش در رقم ۵۳۷ هزار و ۸۷۰ واحد ایستاد. در این بازار ۷۵۵ هزار معامله به ارزش ۹۱ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. از سویی شاخص فرابورس هم امروز با کاهشی ۳۳ واحدی در رقم ۲۳ هزار و هفت واحد ایستاد. در این بازار ۳۵۷ هزار معامله به ارزش ۳۴۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال انجام شد. نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان، شرکت آهن و فولاد ارفع و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۹.۲ میلیارد تومان رسید، حقیقی‌ها نیز ۸۶۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۳۱۱ میلیارد تومنلی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی پس از اینکه دیروز، اولین نشانه ضعف روندی روی تابلوهای معاملاتی مشاهده شد، امروز بسیاری از سهم‌ها در انتهای بازار منفی‌های سنگینی خوردند و صف فروش شدند که این حرکت به سمت صف فروش رفتن سهم‌ها باعث شد ارزش معاملات در نیم ساعت پایانی بازار رشد خوبی کند.

البته افت به یکباره قیمت دلار هم در این مسله تاثیرگذار بود، ولی دیروز تابلوها هشدار را داده بودند. همچنین بر خلاف دلار آزاد که در حال افت است دلار حواله‌ای در حال رشد بوده و به ۳۸.۱۰۰ تومان رسیده و طی یک هفته گذشته دو هزار تومان گران‌تر شده، این نرخ که به نوعی جایگزین نرخ نیما شده در صورت‌های مالی شرکت‌ها تاثیر خود را خواهد گذاشت.

کد خبر: 58156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =