سازمان تامین اجتماعی در ۸ صنعت مهم ظرفیت‌های جدی دارد

میرهاشم موسوی، مدیرعامل تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان در بیش از هشت صنعت مهم کشور، ظرفیت‌های جدی دارد، گفت: در تأمین مالی هم یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور را در اختیار داریم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، موسوی امروز در نشست با حضور مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این سازمان گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، علاوه بر دنبال کردن افزایش شاخص‌های بهره‌وری، به نقش حاکمیتی سازمان هم توجه داریم، اما این رویه به معنای آن نیست که نقش سهامداری خود را به بهانه این نقش نادیده بگیریم. اگر در بخش‌هایی نظیر دارو و پتروشیمی نقش حاکمیتی داریم، باید با روحیه بسیجی و عمل به تکلیف به یاری کشور بشتابیم.

او افزود: تأمین‌اجتماعی در حوزه بهبود شرایط و محیط کسب‌وکار نیز مسئولیت‌هایی دارد که باید نقش خود را به‌درستی ایفا کند. مقام معظم رهبری تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی را تکلیف کرده‌اند و ما هم با توجه به نقش داشتن در این تکلیف، بایدبه درستی از عهده آن بر بیاییم.

مدیرعامل تأمین اجتماعی در ادامه این نشست با قدردانی از زحمات مدیران شرکت‌های اقتصادی به‌عنوان سرداران جهادگر انقلابی، بیان کرد: تأمین‌اجتماعی با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری، باید در اقتصاد کلان کشور، نقش ویژه‌ای داشته باشد.

او همچنین گفت: در حوزه تأمین سرمایه هم شرکت صبا را داریم که به یکی از بزرگترین شرکت‌ها در این حوزه تبدیل شده است. البته باید بررسی کنیم و ببینیم که در هر حوزه، مطالبات و هزینه‌های ما در چه وضعیتی قراردارد؟ چقدر مطالبه از دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر داریم؟

موسوی اضافه کرد: در حوزه ‌بیمه، غیر از مطالبات دولتی، بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان هم از کارفرمایان طلبکاریم. در حوزه اقتصادی نیز پرونده‌هایی داریم که پس از سال‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

او گفت: به نظر می‌رسد منابع مالی موردنیاز را به‌صورت بالقوه در اختیار داریم، اما از همه ظرفیت‌های خود به درستی استفاده نکرده‌ایم و از نظر ارتقای بهره‌وری نیز با وجود دستاوردهای بزرگ در زمینه بازدهی دارایی‌ها حداقل سه برابر وضع موجود، تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیرعامل تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه نگاه حرفه‌ای و تخصصی، نکته مهمی است که در شرکت‌های اقتصادی سازمان باید به آن توجه شود، ادامه داد: اگر در مسیری پیش رو نگاه حرفه‌ای و تخصصی را دنبال نکنیم، امانت دست ما به سرانجام مطلوب نمی‌رسد. نباید از دایره حرفه‌ای و تخصصی که در اهداف سرمایه‌گذاری فاصله بگیریم.

موسوی افزود: البته ما علاوه بر دنبال کردن افزایش شاخص‌های بهره‌وری، به نقش حاکمیتی سازمان هم توجه داریم، البته نه به این معنا که نقش سهامداری خود را به بهانه این نقش نادیده بگیریم. اگر مسئله بهبود شرایط اقتصادی در اقتصاد کشور مطرح است ما نیز باید مسیر قانونی را پیموده و سهم خود را بجا بیاوریم.

او بیان کرد: اگر در بخش‌هایی نظیر دارو و پتروشیمی نقش حاکمیتی داریم، باید با روحیه بسیجی و عمل به تکلیف، به یاری کشور بشتابیم اما در عین حال باید به شاخص‌های لازم در حوزه سهامداری و به‌عنوان امانتدار بیمه‌شدگان هم توجه داشته باشیم.

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: افزایش سودآوری در این سازمان را باید به صورت جدی دنبال کنیم، اما در عین حال باید به بحث نگهداشت و کنترل و بهبود وضع موجود هم توجه کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه در این مدت کوتاه بیش از یک سال، زیرساخت‌ها برای افزایش بهره‌وری و حرکت‌های تحولی آماده شده، اما همچنان باید حرکت در این مسیر را ادامه دهیم. توجه به نگهداشت و ایجاد ثبات در شرایط خدمت‌رسانی با رویکرد تحولی باید به صورت جدی پیگیری شود.

او اضافه کرد: همچنین تأمین‌اجتماعی در حوزه بهبود شرایط و محیط کسب‌وکار مسئولیت‌های خود باید نقش ‌درستی ایفا کند. مقام معظم رهبری تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی را تکلیف کرده‌اند و ما هم باید به درستی از عهده نقش خود را در این تکلیف بیاییم.

مدیرعامل تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مسائل تأمین‌اجتماعی هر روز پیچیده‌تر می‌شود، گفت: شما سرداران کشور در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی هستید و نیاز ما به تلاش‌ شما در سال آینده بیشتر از امسال است. باید بر مشکلات غلبه پیدا کنیم و مطمئنم در این دوره با همت شما این امکان وجود دارد.

موسوی با بیان دستاوردهای بزرگ سازمان در دوره جدید مدیریتی، گفت: ما هر ماه ۳۵ هزار میلیارد تومان تعهد پرداخت کرده‌ایم، در حالی که به گفته برخی ما یک ماه هم نمی‌توانیم پرداختی داشته باشیم. با این حال باید به نقطه‌ای برسیم که مدیریت با رویکرد تحولی اتفاق بیافتد.

او با اشاره به ضرورت مدیریت و کنترل هزینه‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: در حال حاضر سازمان در برخی حوزه‌ها و در شرکت‌های اقتصادی پرهزینه اداره می‌شود. به همین خاطر باید کاهش و مدیریت هزینه را در دستور کار داشته باشیم. باید برای بهره‌وری نیروی انسانی فکری بکنیم و روی مدیریت منابع انسانی تمرکز داشته باشیم.

مدیرعامل تأمین اجتماعی با تأکید بر اهمیت مبارزه با تخلف و فساد در شرکت‌های اقتصادی تأمین‌اجتماعی، گفت: باید فضا را برای تخلفات احتمالی ناامن کنیم و مراقب تخلفاتی که ممکن است به دلایل مختلف اتفاق افتد، باشیم. راهبرد مبارزه با فساد را همه باید جدی و محکم بگیریم و چنان که رئیس‌جمهوری تاکید کرده‌اند، زیر میز رانت بزنیم. برای رسیدن به یک نقطه مطلوب در این حوزه باید نظارت را تقویت و سیستمی کنیم. در واقع جز با رویکرد پیشگیرانه نمی‌شود این موضوع را به نحو جدی دنبال کرد.

موسوی خطاب به مدیران شرکت‌ها تأکید کرد: همانطور که تا امروز محکم در برابر رانت و فساد ایستاده‌اید، بعد از این هم بایستید. چرا که هویت ما در این دولت به این ایستادگی‌ها است. هویت ما مقابله با باج‌خواهی و زدن زیر میز رانت است.

او افزود: افراد متخصص و متعهد و کارآمد را باید بکارگرفت و زیر بار باج‌خواهی‌های مختلف نیز نرفت. بدانید که هر موفقیتی در بخش‌های اقتصادی و به‌طور کلی در سازمان تأمین‌اجتماعی به‌دست آورده‌ایم، مرهون اخلاص همکاران است. اگر همین رویکرد را دنبال کنیم خداوند به کار ما و مسیر ما برکت می‌دهد.

کد خبر: 58159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =