پایین‌ترین دستمزدها برای مشاغل مرتبط با آموزش

بر اساس گزارش فدرال رزرو آمریکا، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که کمترین درآمد را در ۵ سال ابتدای شروع به کار خود خواهند داشت بیشتر از کسانی هستند که در رشته‌های مرتبط با آموزش تحصیل کرده و در این زمینه مشغول به کار هستند. در این میان رشته الاهیات با کمترین میزان درآمد در صدر ۱۰ رشته دانشگاهی کم‌درآمد قرار دارد. این درحالی است که رشته‌های مهندسی بیشترین درآمدها را در ۵ سال ابتدایی شروع به کار خود خواهند داشت و اختلاف درآمد این دو گروه در میانه دوران شغلی به بیش از دو برابر خواهد رسید.

به گزارش آتیه آنلاین؛ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در آمریکا که در رشته هنرهای آزاد یا آموزش درس خوانده‌اند، به احتمال زیاد درآمد بالایی در شغل خود نخواهند داشت. اما داده‌های جدید نشان می‌دهد که کمترین میزان درآمد در میان رشته‌های دانشگاهی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ الاهیات است.

بر اساس تجزیه و تحلیل بانک فدرال‌ رزرو نیویورک، فارغ‌التحصیلانی که در رشته الهیات و مطالعات دین تحصیل می‌کنند، با گذشت پنج سال پس از فارغ‌التحصیلی، حقوق متوسطی معادل ۳۶۰۰۰ دلار در سال دریافت می‌کنند. رقمی که اگر آن را به صورت دستمزد ساعتی در یک کار تمام وقت محاسبه کنیم تنها کمی به بیش از ۱۷ دلار در ساعت می‌رسد.

پس از رشته الاهیات، رشته‌های مطالعات خانواده و مطالعات مصرف‌کننده، خدمات اجتماعی، روانشناسی، هنرهای نمایشی و مطالعات فراغت و مهمان‌نوازی قرار دارند که همگی پنج سال پس از فارغ‌التحصیلی کمتر از ۴۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند.

بر اساس گزارش فدرال رزرو، ۱۰ رشته‌ دانشگاهی با مدرک لیسانس که کمترین درآمد را در مدت ۵ سال پس از فارغ‌التحصیلی و در شرایط کاری «تمام وقت» دارند عبارتند از:

الهیات و مطالعات دین با ۳۶ هزار دلار در سال

خدمات اجتماعی با ۳۷ هزار دلار در سال

مطالعات خانواده و مصرف‌کننده با ۳۷ هزار دلار در سال

روانشناسی با ۳۷.۴ هزار دلار در سال

اوقات فراغت و مهمان‌نوازی با ۳۸ هزار دلار در سال

هنرهای نمایشی با ۳۹ هزار دلار در سال

آموزش در دوران کودکی با ۴۰ هزار دلار در سال

آموزش ابتدایی با ۴۰ هزار دلار در سال

آموزش‌های خاص با ۴۰ هزار دلار در سال

آموزش‌های متفرقه با ۴۰ هزار دلار در سال

این گزارش نشان می‌دهد که میانگین دستمزد هر یک از رشته‌های موجود در لیست، حداقل ۶۵۰۰ دلار کمتر از میانگین حقوق برای همه رشته‌ها است. میانگین حقوق تمامی رشته‌های تحصیلی در مدت مشابه برابر با ۴۶۵۰۰ دلار است.

با دیدن رشته‌هایی که بیشتر در آموزش فعال هستند می‌توان گفت، در حالی که معلمان از امنیت شغلی، تعطیلات تابستانی و حقوق بازنشستگی خوبی در ایالات متحده برخوردارند، اکثراً توسط دولت‌های ایالتی حقوق می‌گیرند که در طول سال‌های متمادی دستمزدهای معلمان را مطابق با تورم افزایش نداده‌اند. به همین ترتیب، رشته‌های الهیات از این جهت که اغلب در نقش‌های آموزشی کار می‌کنند، معمولاً پرداخت خوبی ندارند.

رشته‌های پردرآمد و اختلاف درآمدی بیشتر در اواسط دوران کاری

در مقابل پردرآمدترین مشاغل همگی فارغ‌التحصیلان رشته‌های STEM هستند که مخفف علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی است. مشاغل STEM تقاضای زیادی دارند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۱ دو برابر سریعتر از مشاغل غیر STEM رشد کنند.

۱۰ رشته پردرآمد در پنج سال اول پس از فارغ‌التحصیلی، عمدتاً زیرمجموعه‌های مهندسی هستند و در این میان مهندسان شیمی با میانگین حقوق ۷۵۰۰۰ دلار در سال مقام اول را به خود اختصاص داده‌اند.

بعدتر این اختلاف درآمدی میان ۱۰ رشته پردرآمد و کم‌درآمد، در ادامه دوران حرفه‌ای تقریباً دو برابر می‌شود. زیرا فارغ‌التحصیلان با رشته‌های کم درآمد در اواسط دوران حرفه‌ای شغلی خود، متوسط حقوقی کمتر از ۶۰,۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند، در حالی که فارغ‌التحصیلان با بالاترین دستمزد، حقوق‌های ۶ رقمی خواهند داشت. فدرال رزرو با نگاهی به رتبه‌بندی دستمزد فارغ‌التحصیلان در اواسط دوران کاری حرفه‌ای آنها، ۱۰ رشته‌ای که فارغ‌التحصیلان آن کمترین درآمد در اواسط دوران حرفه‌ای خود دارند را دسته‌بندی می‌کند. این ۱۰ رشته که شاغلین بررسی شده در آنها همگی در سنین ۳۵ تا ۴۵ سال هستند، عبارتند از:

آموزش پیش‌دبستانی با ۴۳ هزار دلار در سال

آموزش ابتدایی با ۴۸ هزار دلار در سال

آموزش عمومی با ۵۱ هزار دلار در سال

الهیات و مطالعات دین با ۵۲ هزار دلار در سال

خدمات اجتماعی با ۵۲ هزار دلار در سال

آموزش‌های خاص با ۵۲ هزار دلار در سال

آموزش متوسطه با ۵۲ هزار دلار در سال

آموزش‌های متفرقه با ۵۶ هزار دلار در سال

مطالعات خانواده و علوم مصرف‌کننده با ۶۰ هزار دلار در سال

اوقات فراغت و مهمان‌نوازی با ۶۰ هزار دلار در سال

از میان این رشته‌ها فارغ‌التحصیلان آموزش پیش‌دبستانی با متوسط حقوق ۴۳۰۰۰ دلار، کمترین درآمد را در اواسط مسیر شغلی خود دارند. میزان حقوقی که نسبت به اولین سال کاری آنها بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی از کالج، فقط ۳۰۰۰ دلار بیشتر است.

۶ شغل از ۱۰ شغل دسته‌بندی شده با درآمد پایین در اواسط دوران کاری نیز از مشاغل آموزشی هستند. در مقابل کسانی که در رشته الهیات و مطالعات دین تحصیل کرده‌اند، در طول زمان کمی بیشتر درآمد کسب کرده و میانگین درآمد اواسط شغل آنها ۵۲۰۰۰ دلار است.

لازم به ذکر است که داده‌های این مطالعه از جدیدترین گزارش‌های در دسترس سرشماری ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ گردآوری شده است. البته داده‌های استفاده شده بر اساس فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که تمام وقت کار می‌کنند، فقط مدرک لیسانس دارند و در سنین ۲۲ تا ۲۷ سال هستند. داده‌های سنجش درآمد اواسط دوران کاری نیز از فارغ‌التحصیلان سنین ۳۵ تا ۴۵ سال است که حداقل مدرک لیسانس یا بالاتر از آن را دارا هستند.

کد خبر: 58162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =