آغاز پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از جمعه ۱۲ اسفند

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: به دنبال تصویب مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان توسط هیأت‌وزیران و ابلاغ این مصوبه به سازمان و همچنین تأمین منابع مالی موردنیاز، پرداخت عیدی قریب چهار میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر از روز جمعه ۱۲ اسفندماه آغاز و طی سه روز عیدی به حساب آنان واریز می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی که روز گذشته به‌منظور بازدید میدانی از ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان و در سی‌وسومین سفر استانی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده، در مراسم کلنگ‌زنی پلی‌کلینیک تخصصی بروجن بیان کرد: عیدی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال‌جاری حسب مصوبه هیأت‌وزیران یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که بابت همسر مبلغ ثابت ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت ۲۰۰ هزار تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به تعداد کثیر مشمولان دریافت عیدی، پرداخت عیدی بازنشستگان از روز جمعه ۱۲ اسفند ماه آغاز و ظرف مدت سه روز، عیدی همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول، به حساب آنان واریز می‌شود.

توسعه خدمات اولویت اصلی تأمین‌اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، توسعه خدمات به مردم است و ما نیز بنا بر تأکیدات ریاست جمهوری و اعضای هیأت دولت و وزیر رفاه، توسعه خدمات را به‌ویژه در مناطقی که در سنوات قبل مورد غفلت واقع شده، پیگیری می‌کنیم و این امر رویکرد اساسی ما محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه اجتماعی به دستاوردهای انقلاب کمتر توجه شده است. قبل از انقلاب، در سطح کشور از جمعیت ۳۵ میلیون نفری تنها ۲۰ درصد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند، اما امروز میزان پوشش بیمه‌های اجتماعی به ۷۳ درصد از جمعیت ۸۵ میلیون نفری رسیده و ۵۰ درصد از جامعه تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند. البته آرمان ما پوشش فراگیر بیمه برای آحاد مردم است که باید با جدیت تا رسیدن به پوشش کامل جامعه اقدام کنیم.

موسوی گفت: همان طور که با همت دولت ۱۰۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته‌اند، باید کاری کنیم جمعیت کشور به صورت کامل تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند. با بیان و تبیین این موارد باید با جریان‌هایی که قصد مخدوش کردن و وارونه جلوه دادن حقایق را دارند، مقابله کنیم. نباید اجازه دهیم که دشمان و جریانات نفوذ با مخدوش کردن اقدامات ارزشمند صورت‌گرفته، ذائقه مردم را تلخ کنند.

مدیرعامل تأمین اجتماعی اضافه کرد: در شهرستان بروجن، شاهد آغاز عملیات احداث پلی‌کلینیک جدید تأمین‌اجتماعی هستیم. قبل از انقلاب، تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور تنها ۲۰ مرکز درمانی داشته است اما امروز بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی اعم از بیمارستان و مرکز درمانی ملکی داریم و روزانه بالغ بر یک میلیون نفر در بخش درمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی سرپایی و ۱۳ هزار نفر خدمات درمان بستری دریافت می‌کنند.

او افزود: در دوره مدیریت جدید تاکنون بیش از ۲۰ پروژه مختلف درمانی را افتتاح یا عملیات ساخت را آغاز کردیم. کیفیت ساخت و تجهیزات مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در شهرهای مختلف با بهترین مراکز درمانی کشور قابل مقایسه است. طی روزهای آینده نیز افتتاح یا عملیات ساخت دو بیمارستان و ۷۸ پروژه درمانی و بیمه‌ای دیگر را به صورت متمرکز شاهد خواهیم بود.

موسوی در ادامه بیان کرد: مسیر خدمت و توسعه خدمات برای آحاد جامعه از اولویت‌های ما است که با همراهی مردم ادامه می‌دهیم. در این استان چهار پروژه را که چندین سال دچار رخوت شده بود، آغاز و انشاء‌الله با این اقدام خدمات با کیفیت‌تری به مردم ارائه دهیم. پیگیری لازم را نیز برای ارتقای خدمات تخصصی و تأمین تجهیزات مورد نیاز انجام خواهیم داد تا خدمات مورد نیاز مردم به نحو مطلوب ارائه شود.

مدیرعامل تأمین اجتماعی همچنین از شعبه تأمین‌اجتماعی و ساختمان فعلی پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی بروجن و دو مرکز خیریه شامل مرکز خیریه سالمندان جهاندیدگان و نیز مرکز درمانی خیریه امدادگران عاشورا بازدید کرد.

این پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی قرار است در زمینی به مساحت ۵۴۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع احداث شود.

کد خبر: 58163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =