ارائه خدمات درمانی از ۱۵ اسفند منوط به اعلام کد رهگیری است

براساس اطلاع تأمین اجتماعی، ارائه خدمات درمانی برای دریافت خدمات تشخیصی و دارویی این سازمان از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱منوط به اعلام کد رهگیری صادر شده به‌هنگام مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان با تأکید بر اینکه این کد از سوی پزشکان به بیماران ارائه می‌شود، از بیمه‌شدگان و بازنشستگان دعوت می‌کند برای دریافت کد رهگیری در تلفن همراه شخصی، تا قبل از نیمه اسفند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir، نسبت به ثبت‌نام یا کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل و در صورت نیاز به‌روزرسانی شماره تلفن همراه اقدام کنند.

ارائه کد رهگیری که توسط پزشک به بیمار اعلام و همزمان از طریق سامانه نسخه الکترونیک به گوشی تلفن همراه بیمار ارسال می‌شود، از روز دوشنبه مورخ ۱۵‌/۱۲‌/۱۴۰۱ برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی الزامی است.

ضمن اینکه اعلام کد رهگیری توسط پزشک معالج‌ به بیمار، همزمان در قالب پیامک به شماره تلفن همراه متعلق به بیمار نیز ارسال خواهد شد.

در صورتی که این کد به هر دلیلی مفقود یا فراموش شد، بیمار می‌تواند با مراجعه به سامانه مذکور از طریق انتخاب منوی بیمه‌شدگان ← خدمات سلامت الکترونیک ← نسخ الکترونیک من، کد رهگیری را رویت کند.

امکان اطلاع از کد رهگیری، از طریق برنامه کاربردی "تامین من" به عنوان تنها اپلیکیشن مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی نیز امکانپذیر است. همچنین امکان دریافت مجدد این کد از طریق مراجعه مجدد به پزشک معالج نیز چنانچه پزشک از طریق سامانه (EP) اقدام به نسخه‌نویسی کرده باشد، فراهم شده است.

این گزارش حاکی است از ۱۵ اسفند ارائه توأم کارت ملی و کد رهگیری به‌هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و ...) جهت دریافت خدمت الزامی خواهد بود و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی هستند.

با اجرایی شدن این فرایند از سوءاستفاده‌های احتمالی و نیز تداخل احتمالی نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و احیاناً ارائه نادرست دارو یا خدمات پاراکلینیکی به بیماران، جلوگیری می‌شود.

ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی برای بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی با سن بیش از ۱۸ سال، ضروری است و این افراد باید در صورتی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، در اسرع وقت در این سامانه به نشانی es.tamin.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

برای ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری داشتن شماره همراه به نام فرد متقاضی ضروری است و در خصوص بیمه‌شدگان تبعی زیر سن قانونی که فاقد شماره تلفن به‌نام خود هستند نیز کد رهگیری به تلفن ثبت شده مربوط به بیمه‌شده اصلی ارسال خواهد شد.

ارسال پیامک کد رهگیری به تلفن همراه بیماران، مستلزم ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی است. تعداد بالایی از بیمه‌شدگان طی سنوات قبل در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

تأمین‌اجتماعی ضمن دعوت از بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی برای ثبت‌نام در سامانه و بهره‌مندی از خدمات متنوع این سازمان، به بیمه‌شدگانی که پیش از این در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، توصیه کرد با ورود سامانه مذکور، شماره تلفن همراه به‌نام خود در این سامانه و اطلاعات مربوط به افراد تحت تکفل خود را بررسی و درصورت نیاز به تغییر شماره، اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.

برای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، متقاضیان پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه، باید از طریق انتخاب گزینه "ثبت‌نام" و ورود اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراهی که مالکیت آن متعلق به فرد متقاضی باشد، اقدام کنند.

فیلم‌های آموزشی نحوه ثبت‌نام و استفاده از خدمات غیرحضوری نیز در سامانه و در سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir در دسترس قرار دارد.

همچنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره تلفن ۱۴۲۰ آماده پاسخگویی شبانه‌روزی به سوالات احتمالی مخاطبان است.

برای دریافت راهنمای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری و تغییر رمز اینجا کلیک کنید.

ارائه خدمات درمانی از ۱۵ اسفند منوط به اعلام کد رهگیری است

کد خبر: 58195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =