بورس کانال ۱.۸ میلیون واحدی را از دست داد

بورس تهران در معاملات روز شنبه «سیزدهم اسفند» با کاهش بیش از ۳۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از ۳۳ هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد و در نهایت در پایان معاملات تا رقم یک میلیون و ۷۸۸ هزار واحد نزول کرد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۴.۸۸۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۵۳۲ هزار و ۹۹۰ واحد ایستاد. در این بازار ۵۸۴ هزار معامله به ارزش ۸۳ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال ارزش داشت. از سویی روز جاری نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس هم با ۲۸۸ واحد کاهش تا رقم ۲۲ هزار و ۷۱۹ واحد کاهش یافت. در این بازار ۲۸۵ هزار معامله به ارزش ۳۴۸ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۸۵۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۹۶ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی افت ارزش معاملات سهام و حق تقدم نسبت به چهارشنبه کمی زیاد است و برای حفظ شرایط خوب تابلوها، نباید این روند کاهشی در ارزش معاملات سهام و حق تقدم ادامه داشته باشد. حال باید دید در روزهای آینده بورس به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد.

کد خبر: 58198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =