پرداخت وام ضروری به ۲۸۲ هزار و ۱۰۴ نفر در صندوق بازنشستگی کشوری

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی نشان می‌دهد که در هفت مرحله ارائه تسهیلات به بازنشستگان و حقوق‌بگیران این صندوق، به ۲۸۲ هزار و ۱۰۴ نفر وام ضروری پرداخت شد.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بازنشستگی کشوری از ابتدای سال جاری تاکنون هفت مراحله تسهیلات به بازنشستگان و حقوق‌بگیران تحت پوشش خود پرداخت کرده است تا از این طریق در راستای بهبود وضعیت معیشت و رفاه حال آنان گامی برداشته باشد.

وام قرض‌الحسنه ضروری صندوق بازنشستگی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و با اقساط ۳۶ ماهه برای بازنشستگان و حقوق‌بگیران این صندوق تدارک دیده شده است. براساس اطلاعات موجود صندوق بازنشستگی کشوری، در هر مرحله به بیش از ۳۱ هزار نفر از افراد متقاضی در میان بازنشستگان این صندوق این تسهیلات ضروری پرداخت شد.

طبق داده‌های آماری این صندوق سال گذشته در مجموع ۲۵۶ هزار و ۹۵۶ نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از این وام قرض‌الحسنه ضروری بهره‌مند شدند.

افزایش سقف تسهیلات بازنشستگان کشوری

یکی از برنامه‌های راهبردی صندوق بازنشستگی کشوری توجه به معیشت بازنشستگان و کمک به وضعیت رفاهی آنان است به همین منظور در سال ۱۴۰۲ یکی از اقدامات مهم را افزایش سقف تسهیلات افراد تحت پوشش است.

افزایش دو برابری تسهیلات بازنشستگان صندوق کشوری یکی از مهمترین اقدامات این صندوق محسوب می‌شود زیرا قرار است میزان تسهیلات در سال آینده از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۶ تا ۲۸ اسفندماه سال جاری نیز ثبت‌نام بازنشستگان و حقوق‌بگیران برای دریافت این تسهیلات در سال آینده در حال انجام است تا این افراد در سال ۱۴۰۲ از تسهیلات ضروری قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی از سال ۱۴۰۲

نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز درباره افزایش سقف تسهیلات بازنشستگان می‌گوید: مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری با هماهنگی بانک عامل با افزایش ۱۰۰درصدی از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان برای سال آینده افزایش یافته است.

او ادامه می‌دهد: برای ثبت‌نام این تسهیلات بازنشستگان و وظیف‌ بگیران تحت پوشش صندوق صرفا باید به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند و پس از اتمام دوره حدود یک ماهه ثبت‌نام اینترنتی در اسفندماه امسال، فرآیند بررسی تقاضای بازنشستگان و تعیین واجدین شرایط دریافت وام آغاز خواهد شد تا با هماهنگی بانک عامل، پرداخت این تسهیلات در سال ۱۴۰۲ عملیاتی شود.

یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی

جدیدترین آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری نشان‌ می‌دهد که با توجه به حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر حقوق‌بگیر و بازنشسته تحت پوشش صندوق، ۶۶ درصد آنان مردم و ۳۴ درصد را نیز زنان تشکیل می‌دهد.

طبق این آمارها، تعداد زنان تحت پوشش صندوق بازنشستگی ۵۵۳ هزار و هشت نفر و تعداد مردان وظیفه‌بگیر و بازنشسته یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۴۵ نفر است.

همچنین بازنشستگان به عنوان بزرگترین جامعه هدف تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۸۱ درصد این جامعه هدف را تشکیل می‌دهند و متوفیان ۱۸ درصد و ازکارافتادگان نیز یک درصد از افراد حقوق‌بگیر و بازنشسته هستند.

ارائه خدمت به مردم در ۱۸ صندوق بیمه‌ای

براساس اطلاعات موجود اکنون با فعالیت ۱۸ صندوق و سازمان بیمه‌ای برای ارائه خدمت به جامعه هدف، تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی و پرداخت مستمری دارد.

تأمین اجتماعی بدون اتکا به بودجه عمومی و دولتی در مجموع به ۴۵ میلیون بیمه‌شده، مستمری‌بگیر و بازنشسته در قالب ۵۳ درصد جامعه خدمات ارائه می‌دهد.

صندوق بازنشستگی کشوری نیز به عنوان دومین صندوق بزرگ بیمه‌ای، یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش دارد که این صندوق با استفاده از بودجه دولتی حقوق و مستمری افراد تحت پوشش خود را پرداخت می‌کند. اکنون بیش از ۹۰ درصد منابع فعلی صندوق بازنشستگی کشوری با ماهیت اجتماعی و اقتصادی از منابع عمومی دولت تامین می‌شود.

کد خبر: 58212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =