۹۰ درصد منابع تامین اجتماعی حاصل تلاش کارفرمایان است

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: بیش از ۹۰ درصد منابع تامین اجتماعی با تلاش جامعه کارفرمایی حاصل می شود و باید مدیریت راهبردی را با توجه به منابع بین نسلی دنبال کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین، موسوی امروز، دوشنبه ۱۵ اسفند در مراسم تجلیل از کارفرمایان برتر سال ۱۴۰۱ گفت:نمایندگان کارفرمایان در این جلسه مطالب بسیار مهمی را در حوزه های مرتبط با سازمان تامین اجتماعی و توسعه اشتغال بیان کردند.

او ادامه داد: اگر به این مسائل توجه نداشته باشیم، مسیر توسعه و رشد فراهم نمی‌شود. امیدواریم بیش از پیش مسیر توسعه و رونق تولید را دنبال کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی افزود : رشد و توسعه کشور بدون توجه به تولید و اشتغال ممکن نیست. بخش مهمی از اقتصاد کلان مواردی در حوزه تولید و اشتغال‌زایی است. ارزش پول ملی نماینده تولید است و با تحقق دقیق شرایط لازم برای این حوزه رونق تولید را خواهیم داشت.

موسوی بیان کرد: پایدارسازی تولید یکی از مواردی است که توسط تامین اجتماعی دنبال می‌شود و کژکاری در این حوزه در حوزه اقتصاد و تولید مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: حوزه بیمه‌ای و نظام تامین اجتماعی علاوه بر تثبیت اجتماعی، تطبیق با تحولات و شرایط اقتصادی را باید در دستور کار داشته باشد. تغییرات باید با توجه به شرایط، در حوزه بیمه‌ای تامین اجتماعی دنبال شود و این مهم در قالب سه جانبه‌گرایی و درک مشترک راهبردی امکان اجرا دارد.

او در ادامه گفت: منشور اصلی که امروز می‌تواند در دستور کار ما قرار گیرد، سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ابلاغی از سوی رهبر انقلاب است.

مدیرعامل تامین اجتماعی افزود: این سیاست‌ها به عنوان منشور اقدامات و عمل در حوزه تامین اجتماعی و در حوزه کسب و کار و توسعه تولید مطرح است.

وی افزود: یکی از اقدامات خوبی که با همکاری کارفرمایان در یک سال گذشته صورت گرفته، موضوع مقررات‌زدایی بوده است. در قالب تنقیح قوانین در حال حاضر ۴۰ بخشنامه داریم.

موسوی تاکید کرد: توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش چالش‌ها با شرکای اجتماعی در این مدت انجام شده است. اکنون ۴۳ خدمت غیرحضوری در سازمان ارائه می‌شود. ما در سازمان باید در حوزه محاسبات فنی و ریاضی باید مداخلات انسانی را کاهش دهیم. هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های تامین اجتماعی است.

او بیان کرد: امیدواریم در نیمه اول سال جاری محاسبات بین سازمان و کارفرمایان را به شکل غیرحضوری داشته باشم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی ادامه داد: کارگروه هایی در قالب آموزش های غیرحضوری برای توسعه دانش بیمه ای شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونایی بالغ بر ۱۵۰ هزار مارگراه را مورد حمایت قرار داده و حدود ۳ هزار میلیارد تومان در بخق جرایم بخشودگی صورت گرفت.

موسوی همچنین گفت: کارفرمایان بهترین تعامل را با سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند. کارکرد ما در حوزه تامین اجتماعی باید به سمتی برود که خوش حساب‌ها مورد تشویق و تکریم قرار گیرند و این روند باید به شکل مقررات دیده شود. اکثر کارفرمایان در جریان تعاملی خوب، اجرای مقررات تامین اجتماعی را در دستور کار دارند.

مدیرعامل تامین اجتماعی در پایان افزود: بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در ۲ سال گذشته، تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی محقق شده است و با این ظرفیت بدهی سازمان را به نظام بانکی پرداخت کردیم.

همچنین در این مراسم با حضور وزیر تعاون، کر و رفاه اجتماعی و معاونان این وزارتخانه و مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان برتر ملی از تمام استان‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر: 58339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =