تامین اجتماعی زمینه‌ساز تامین معاش آبرومندانه است

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در آیین اختتامیه جشنواره ملی کارآفرینان و کارفرمایان برتر گفت: تامین اجتماعی سازمانی برای رفع دغدغه ها و مشکلات و زمینه ساز تامین معاش آبرومندانه است.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین , سید صولت مرتضوی در آیین اختتامیه جشنواره ملی کارآفرینان و کارفرمایان برتر گفت: این مجلس به مناسبت تجلیل از شما اثرگذاران عرصه تولید در حال برگزاری است و جا دارد که ضمن تبریک تک تک شما عزیزان ، از کارگران زحمتکش نیز قدردانی کنم .

مرتضوی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب کارگر را حیات بخش توصیف کردند و جامعه را رهین جامعه کار و کارگری می دانند که اگر در جامعه آی آهنگ کار طنین افکن شود آن جامعه از گزند حوادث تلخ سو فرهنگی و اجتماعی وو فقر مصون خواهد ماند.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام رهبری در خصوص توجه به اقتصاد دانش بنیان برای برون رفت از مشکلات ، افزود : ایشان تأکید دارند که اگر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان مدنظر قرار گیرد می توان به پشتوانه کارگر و کارفرما شاهد افزایش تولید در کشور بود.

مرتضوی اقتصاد دانش بنیان را ستون فقرات اقتصاد هر جامعه ای خواند و افزود: خروجی این نوع از اقتصاد به افزایش تولید، شکست ناپذیری اقتصاد، ایجاد اقتصاد آزاد با افزایش بهره وری است .

وزیر کار گفت: شاید پرسش شود که چرا در حال حاضر تراز اقتصادی ما مثبت است با افزایش تورم مواجه هستیم؟ علت را باید در دانش بنیان نبودن اقتصاد باید جستجو کرد .

او سازمان تامین اجتماعی را سازمانی برای فراهم آوری بستر آرامش برای جامعه توصیف کرد و گفت: در کنار این آیین های تجلیلی همچنان که از نام مبارک سازمان مشخص است باید در رفع دغدغه ها و کاستن تزاحم ها گام دارد.

مرتضوی ادامه داد: اگر بستر تامین معاش آبرومندانه هموار شود معاد نیز انسانها تامین می شود .

وی بر اجرای نظام سه جانبه گرایی تاکید کرد و افزود: تامین اجتماعی بر محور کارگر و کارفرما می چرخد و اگر این دو استوانه مهم مورد توجه قرار گیرند قطعا بستر تحقق حاکمیت سه جانبه گرایی هموار می شود که در سایه این اتفاق مهم تولید نرم ناخالص داخلی و افزایش بهره وری را شاهد خواهیم بود.

مرتضوی بر اصل صرفه جویی در سازمان تامین اجتماعی تاکید و گفت: مردم صاحبان اصلی تامین اجتماعی هستند بنابراین باید صرفه جویی همواره مدنظر باشد و همچنین برای سال ۱۴۰۲ باید توجه به افزایش بهره وری و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد که نه تنها شاهد رونق تولید در کشور باشیم بلکه میزان صادرات غیرنفتی نیز افزایش دهیم .

کد خبر: 58341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =