آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از  ۷۸ پروژه درمانی و بیمه‌ای در ۲۳ استان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند در مراسم افتتاح همزمان بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی هدایت تهران و آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از  ۷۸ پروژه درمانی و بیمه‌ای در ۲۳ استان کشور گفت: در نظام تأمین‌اجتماعی عمدتاً دو کارکرد تامین معیشت و جبران خطرات احتمالی در درآمد و توسعه خدمات در راستای ایجاد رفاه و افزایش کیفیت زندگی به ویژه در حوزه سلامت وجود دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، موسوی ادامه داد: با مروز کلی آمار پس از انقلاب، انقلابی در حوزه حکمرانی تامین اجتماعی و خدمات این حوزه رقم خورده است. پیش از انقلاب حدود ۲۹ درصد مردم تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار داشتند و امروز بالغ بر ۷۳ درصد مردم از این پوشش برخوردارند. همچنین پوشش درمانی به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب ضریب پشتیبانی ۲۲ رانشان داده است و امروز ۴.۲ را نشان می‌دهد، افزود: امروز با وجود چالش‌های حوزه حکمرانی یکی از اولویت‌ها توسعه خدمات است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در بخش درمان ۷۸ پروژه درمانی به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: تامین اجتماعی اولین خریدار خدمت در سطح کشور است. نسخه الکترونیک در این دولت حدود ۹۵ درصد پیشرفت را تجربه کرده است. امروز ۱۸۰ مرکز دیابت و کلینیک فشار خون را در جو ه تامین اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ایم.

او ادامه داد: رشد تعهد ۸۰ درصدی را در بخش خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان اجرایی کرده‌ایم. بالغ بر ۲۴۳ قلم دارو در دوره جدید تحت پوشش تامین اجتماعی و دیگر بیمه‌ها قرار گرفت. همچنین خدمات مریوط به حوزه ناباروری در تامین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر روز بالغ بر یک میلیون نفر از خدمات سرپایی تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و این آمار در بخش بستری ۱۳ هزار نفر روزانه است تاکید کرد: در آغاز دولت منابع خوبی برای توسعه پروژه‌ها در نظر گرفتم که عددی بالغ بر ۹ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: امروز در ۲۳ استان ۷۸ پروژه‌های مختلف را در دست افتتاح و آغاز عملیات اجرایی داریم. مجموعا در سال جاری و سال آتی تعداد ۲ هزار تخت به تخت های بیمارستانی تامین‌اجتماعی اضافه می‌شود. ۳۰ میلیارد ریال ارزش ریالی پروژه‌های امروز است. ۱۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی در این پروژه‌ها دیده شده است.

موسوی در ادامه گفت: ۳۳ شهرستان از پروژه‌های امروز بهره‌مند خواهند شد. حدود ۲۵۰ تخت بیمارستانی در قالب این پروژه‌ها به حوزه درمان تامین اجتماعی اضافه می‌شود. سال آینده بیمارستان‌های فیاض بخش تهران و شهر آبادان را در برنامه افتتاح داریم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در ادامه اضافه کرد: با همکاری خوب دولت و مجلس بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعی بازگشت مطالبه محقق شد که با این ظرفیت، بیش از ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی صورت گرفت.

وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران و فعالان حوزه درمان سازمان تامین‌اجتماعی در مراسم امروز حضور داشتند.

در پایان این مراسم، آغاز بهره‌برداری از پروژه درمانی بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی هدایت تهران و همچنین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۸ پروژه‌ مختلف سازمان تامین‌اجتماعی در ۲۳ استان با دستور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت.

کد خبر: 58347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =