معاونت علمی ریاست جمهوری پشتوانه شستا و شرکت‌های دانش‌بنیان است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: این معاونت با تمام توان، تمام عیار پشتوانه مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستارسانه، «روح الله دهقانی فیروزآبادی» روز دوشنبه در رویداد هم‌افزایی و همکاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان وقتی شکل می‌گیرد که ۲۰ مجموعه مانند شستا لوکوموتیو پیشران دانش بنیان شوند.

وی افزود: با این سرمایه‌گذاری‌های خرد اقتصاد، دانش‌بنیان نمی‌شود، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در دو حوزه عمیقا می‌تواند فعالیت کند که یکی افزایش بهره‌وری مجموعه‌ها برای ارتقای بهره‌وری، افزایش کیفیت و دیگری ایجاد بازار برای سایر شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تاکید کرد: بزرگترین حمایت از دانش‌بنیان‌ها ایجاد بازار واقعی است، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی این قابلیت و زیرساخت را دارد که سرمایه‌گذاری‌های کوچک اما اثر بخش را انجام دهد.

وی گفت: شرکت‌های کوچک به تنهایی نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ باید به مجموعه بزرگی همچون شستا مانند زنجیره متصل شوند. اگر یک درخت را به زنجیره ارزش تشبیه کنیم، شرکت‌های دانش بنیان به مثابه شکوفه‌های سر شاخه‌ها هستند که شیره و عصاره تنه درخت یعنی لایه بالایی زنجیره ارزش را به میوه‌های شیرین و آبدار ارزش افزوده تبدیل می‌کنند.

وی ادامه داد: شستا، یکی از همین درختان ارزشمند است که در اتصال به شرکت‌های دانش بنیان، آن محصولات اولیه را به ثمره ارزشمند، اقتصاد و اشتغال آفرین محصول دانش بنیان تبدیل و ارزش افزوده خلق می‌کنند.

فیروزآبادی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان مساله روزدنیا است، گفت: امروز روز اقتصاد، دانش بنیان است. کسانی می‌توانند خدمت تازه عرضه کنند که از این علم بهره‌مند شده باشند، کشور ما مزیت ویژه‌ای در اقتصاد دانش بنیان دارد.

وی ادامه داد: کشورمان از نظر زیرساخت، تجهیزات و سرمایه گذاری شاخص و قابل رقابت با دنیا نیستیم اما از لحاظ مغز اقتصاد و نیروی انسانی قابل رقابت با کشورهای جهان هستیم، هزینه یک مهندس در کشورهای دیگر ۱۰ هزار دلار و هزینه یک مهندس در کشور ما ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است که نیروی انسان ارزان و باهوش یکی از مزیت‌های کشورمان است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین کشورهای دنیا از لحاظ فارغ‌التحصیلان هستیم، گفت: نیروی انسانی ارزان‌تر نسبت به دنیا را داریم، افرادی باهوش و با تجربه هستند، اگر دنیا به سمت اقتصاد و دانش بنیان رفته است باید به این مزیت نگاه کنیم که یکی از پیشروان اقتصاد دانش بنیان در دنیا خواهیم بود.

وی افزود: اقتصاد ما ۸۰ درصد دولتی است، بخش خصوصی محافظه کار است اما بخش خصوصی به زودی وارد عرصه‌های جدی می‌شود ضمن اینکه در بسیاری از حوزه‌های از بخش دولت سبقت گرفته است.

فیروزآبادی ادامه داد: بخش دولتی درگیر مسایل روزمره است و نمی‌شود از آن انتظار داشت که سرمایه‌گذاری‌های عظیم کند قطعا مجموعه‌های بزرگی مثل شستا و آزادی عمل دارد و توانمندی‌هایی در عرصه‌های مختلف به ویژه زیر ساخت‌ها را دارند.

کد خبر: 58350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =