تشکیل کارگروهی برای شناسایی مشکلات کارفرمایان

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: تشکیل کارگروهی برای هم‌اندیشی درباره شناسایی مسائل و مشکلات کارفرمایان و تسهیل در تنقیح و  مقررات‌زدایی پیش روی قوانین تامین اجتماعی مطابق با شاخص‌های بین‌المللی پیشنهاد اتاق بازرگانی است .

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، حسین سلاح ورزی در آیین اختتامیه ملی انتخاب کارآفرینان برتر کشور که امروز ( ۱۵ اسفند ) برگزار شد ،ضمن ابراز تشکر از حرکت ارزشمند تکریمی سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان افزود: این آیین فرصت خوبی برای ارجگذاری و طرح رو در روی مشکلات پیش روی کارفرمایان است و جای قدردانی دارد.

او گفت: دولت‌ها در جهت انجام وظیفه خود برای ارتقا سطح کیفیت زندگی و رفاه مردم همواره سه هدف جلوگیری از افزایش بیکاری، کنترل تورم و رشد اقتصادی را دنبال می‌کنند و خوشبختانه با وجود تهدیدها و تحریم‌ها و فشارهای مختلف ما شاهد رشد اقتصادی ۶ درصدی در همه بخش‌ها بوده‌ایم و اشتغال‌زایی در بخش خصوصی۲۹۰ هزار نفر در سال جاری بوده است.

این مقام مسئول اتاق بازرگانی ادامه داد: آمار تامین اجتماعی نشان می‌دهد که در سال جاری ۳۲۰ هزار نفر افزایش بیمه اجباری داشته‌ایم و نرخ بیکاری در سال جاری نیز کاهشی بوده است.

سلاح ورزی با تاکید بر خواسته کارفرمایان به اجرای قوانین گفت: کارفرما و کارآفرین متعهد به تامین اجتماعی سقف خواسته‌اش به اجرای قانون تقلیل پیدا کرده است و توقع می‌رود که به خواسته‌های آنها توجه شود.

او با اشاره به کارگروه تنقیح و تسهیل مقررات سازمان تامین اجتماعی افزود: این کارگروه باید با رویکردی فراتر از دل نگرانی از میزان درآمدها دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها را ساده‌سازی و تنقیح کند چرا که در غیر این صورت عرصه بر کارفرما و کارآفرین تنگ‌تر می‌شود.

سلاح ورزی تاکید کرد: اتاق بازرگانی برای شناسایی مسایل و مشکلات پیش روی دیرینه کارفرمایان و کارآفرینان اعلام آمادگی می کند و که در نهایت بتوان با همفکری و هم‌اندیشی زمینه مقررات‌زدایی و اجرای قوانین فراهم شود .

کد خبر: 58351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =