همایش بین‌االمللی «مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی» برگزار می‌شود

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از برگزاری همایش بین‌االمللی‌آنلاین مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی با حضور ۲۰ کشور و همکاری ۶۰ وزارتخانه، سازمان، انجمن و نهاد دولتی در روز ۱۸ اسفندماه سال جاری خبر داد.

حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین گفت: همایش به صورت آنلاین در دو نوبت صبح و عصر از ۸:۳۰ صبح تا ۸ شب برگزار می‌شود و بخش‌های لاتین ترجمه همزمان خواهدبود.

او در معرفی همکاران برگزارکننده همایش گفت: تمام روسای فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی، انجمن جهانی دانشگاه‌های مددکاری اجتماعی و شورای جهانی رفاه اجتماعی در این همایش حضور دارند. مسئولانی از شهرداری، قوه‌قضاییه و ریاست‌جمهوری و بسیاری سازمان‌های دیگر در این همایش سخنرانی خواهندکرد.

موسوی‌چلک با اشاره به اعطای نشان سلامت اجتماعی به مددکاران برجسته دارای تالیفات در این همایش افزود: لارنس شولمن، استاد دانشگاه بوفالو و نظریه‌پرداز مددکاری اجتماعی یکی از سخنرانان این همایش است که در پایان همایش به واسطه فعالیت علمی نشان سلامت اجتماعی به او مجازی اعطا و بعدا برای او پست می‌شود.

وی افزود: پنل تخصصی همایش با حضور سعید معیدفر، رییس انجمن جامعه‌شناسی ایران، فریبرز درتاج، رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، حسین راغفر، اقتصاددان و استاد دانشگاه الزهرا، سهیل معینی، رئیس انجمن معلولان باور و زینب نصیری، دبیر نشست و مددکار اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی گفت که میهمانانی از کشورهای مختلف از جمله کانادا، انگلیس، اسکاتلند، استرالیا، افغانستان، فیلیپین، فلسطین، قزاقستان و ترکیه در این همایش حضور دارند.

انجمن هر سال را به یک شعار نام‌گذاری می‌کند و سال سال ۱۴۰۲، به نام مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی نام‌گذاری شد که شعار جهانی نیز بر تنوع اجتماعی تاکید دارد.

او بیان کرد: اعتقاد انجمن بر این است که همان‌گونه که آیه ۲۲ سوره روم بر هم‌زیستی و تنوع آفرینش افراد تاکید می شود ما در انجمن به چند دلیل بر تنوع اجتماعی باور داریم.

موسوی‌چلک افزود: اصول فردیت و پذیرش مددکاری اجتماعی ناظر بر تنوع اجتماعی هستند. یکی از مولفه‌های بیانیه مصوب ۲۰۱۸ جهانی اخلاق اجتماعی احترام به تفاوت‌هاست که این مساله انجمن را در انتخاب شعار سال ترغیب کرد.

وی وجود تنوع‌اجتماعی را ضرورتی غیرقابل‌انکار در جامعه خواند و افزود: تنوع نژادی، اقوام، زبان در کشور ما زیاد است و طبیعتا در سایه این تنوع انتظار می‌رود که حقوق شهروندی تمام گروه‌ها موردتوجه قرار بگیرد و همه باید از مواهب جامعه برخوردار شوند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی افزود: در هر جامعه نیز بستری باید فراهم شود تا مردم احساس کنند که حقوق آنها دیده می‌شود.

او با اشاره به اینکه مددکاران با گروه‌های مختلفی از جامعه ارتباط دارند، اضافه‌کرد: زنان، نیازمندان، کودکان، افراد دارای معلولیت، مجرمان و گروه‌های خاص دیگری همه به نوعی با مددکاران اجتماعی ارتباط دارند.

موسوی‌چلک بااشاره لزوم برقراری عدالت در دسترسی به خدمات گفت: نباید هیچ یک از این گروه‌های جامعه از خدمات و حقوق شهروندی محروم شوند و تحقق این مهم تنها در سایه پذیرش تنوع‌اجتماعی امکان‌پذیر خواهدشد.

او با اشاره به انتظار مددکاران برای نام‌گذاری روزی در تقویم رسمی به نام آنها گفت: انجمن هر ساله همایش‌هایی به مناسبت‌های جهانی و ملی با محوریت مددکاری اجتماعی برگزار می‌کند و همایش بین‌المللی پیش‌رو نیز در همین راستاست و شرکت برای عموم آزاد است.

کد خبر: 58358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =