اتحادیه‌ها متعهد شدند که فرانسه را به بن‌بست بکشانند

اعتصابات سراسری در فرانسه ۷ مارس برای بار ششم ادامه داشت. آموزش و عبور و مرور در فرانسه تقریبا بصورت کامل متوقف شد و اتحادیه‌ها قول تعطیلی کامل فرانسه را در روزهای آینده داده‌اند. درگیری‌ها بر سر عدم توافق معترضان با طرح رئیس‌جمهور برای افزایش سن بازنشستگی است.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از نیویورک تایمز؛ برای ششمین بار در دو ماه گذشته، اتحادیه‌های کارگری در سراسر فرانسه دست به اعتصاب زدند. در اعتصاب اخیر معترضان به صورت ماثری حرکت قطارها و پروازها را مختل و کلاس‌های درس را تعطیل کردند.

معترضان فرانسوی در تلاشند تا افکار عمومی را به نفع خود و علیه طرح رئیس جمهور «امانوئل مکرون» برای افزایش سن قانونی بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال متوجه کنند. اتحادیه‌ها دیروز متعهد شدند که فرانسه را «به بن‌بست» بکشانند.

نظرسنجی‌های عمومی بارها نشان داده است که اکثریت مردم فرانسه با پیشنهاد ماکرون مخالف هستند. با این حال و در مخالفت با منافع عموم مردم، ماکرون می‌گوید که باید تعادل مالی سیستم بازنشستگی برقرار شود، زیرا تعداد بیشتری از بچه‌های نسل انفجار جمعیتی بازنشسته می‌شوند و عمر طولانی‌تری دارند. فرانسه قصد دارد تا با این کار از هزینه‌های خدمات اجتماعی کم کند.

هیچ یک از طرفین هیچ نشانه‌ای از عقب‌نشینی نشان نداده‌اند. اتحادیه‌ها می‌خواهند اعتصاب‌های مستمر و اخلال‌گرانه را آغاز کنند، در حالی که ماکرون امیدوار است که سنگ بنای کمپین انتخاباتی مجددش، یعنی لایحه افزایش سن بازنشستگی را تا پایان این ماه به تصویب برساند.

فرانسه یکی از پایین‌ترین نرخ بازنشستگان در معرض خطر فقر را در اروپا دارد. با وجود این یکی از اساتید برجسته مطالعات اقتصادی معتقد است «دیگر جایی برای مذاکره وجود ندارد».

کد خبر: 58367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =