تلاش دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدف‌گذاری و تلاش دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازنداران، «سیدصولت مرتضوی» در پانزدهمین نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت: منابع و مصارف بودجه سال آینده ۲ هزار همت است.

وی با بیان اینکه تلاش دولت این بود که استقراض نداشته باشد، افزود: دولت سیزدهم ۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی را به بانک‌های عامل پرداخت کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه با خلق پول تورم مهار نمی‌شود، گفت: برای تعیین دستمزد باید با سه‌جانبه‌گرایی به توافق عادلانه برسیم. سیاست دولت این است تا خرید خدمت را توسعه دهیم و ۱۲۰ درصد منابع بیمه تکمیلی و ۸۰ درصد شرح خدمات را برای بازنشستگان افزایش دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آموزش کارگران را جدی بگیریم و نظام استاد شاگردی را راه بیاندازیم، اضافه کرد: نرخ بیکاری استان مازندران از نرخ بیکاری متوسط کشوری پایین است و این قابل تقدیر است.

«سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه جریان کارگری استان انقلابی بوده و دلبستگی ویژه‌ای به نظام و انقلاب اسلامی دارد، گفت: در یک‌سال گذشته برای پیگیری مطالبات کارگران بیشترین وقت را گذاشته‌ایم.

استاندار مازندران اضافه کرد: به همین منظور قرارگاه دانش‌بنیان را در استان با حضور رؤسای دانشگاه تشکیل دادیم.

«علی بابایی‌کارنامی» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بودجه کارآفرینی باید محقق شد، گفت: در حوزه درمان باید مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس ثابت کرده در خدمت مردم است، افزود: مشکلات جامعه کارگری را باید با وحدت همه گروه‌های کارگری و کارفرمایی حل کنیم.

«علی باقری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: از جمله اقداماتی که پس از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت تشکیل جلسات شورای هماهنگی در استان‌ها با حضور ۱۰ دستگاه اجرایی تابعه وزارتخانه براساس دستورالعمل بوده است.

وی هم‌افزایی و همدلی بیشتر مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی تابعه با یکدیگر و شرکای اجتماعی استان را برای رفع مشکلات جامعه هدف از مهم‌ترین اهداف تشکیل شورای هماهنگی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۹۶ درصد مصوبات این شورا عملیاتی شده است.

همچنین در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و راهکارهای خود در سطح استانی و ملی پرداختند.

سیدصولت مرتضوی با هدف شرکت در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران و همچنین آغاز عملیات ساخت دو فروند کشتی چندمنظوره ۳ هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) به مازندران سفر کرده است.

حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای سرافراز استان مازندران، دیدار با استاندار، بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک‌گستر پارس در جویبار و بازدید از شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در ساری از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه وزیر تعاون به مازندران است.

کد خبر: 58392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =